4.81 score from hupso.pl for:
ziemianiczyja.pl



HTML Content


Titleziemia niczyja | mariusz herma - blog muzyczny

Length: 46, Words: 7
Description blog muzyczny

Length: 13, Words: 2
Keywords pusty
Robots
Charset UTF-8
Og Meta - Title pusty
Og Meta - Description pusty
Og Meta - Site name pusty
Tytuł powinien zawierać pomiędzy 10 a 70 znaków (ze spacjami), a mniej niż 12 słów w długości.
Meta opis powinien zawierać pomiędzy 50 a 160 znaków (łącznie ze spacjami), a mniej niż 24 słów w długości.
Kodowanie znaków powinny być określone , UTF-8 jest chyba najlepszy zestaw znaków, aby przejść z powodu UTF-8 jest bardziej międzynarodowy kodowaniem.
Otwarte obiekty wykresu powinny być obecne w stronie internetowej (więcej informacji na temat protokołu OpenGraph: http://ogp.me/)

SEO Content

Words/Characters 4671
Text/HTML 48.09 %
Headings H1 11
H2 0
H3 0
H4 0
H5 0
H6 0
H1
ziemia niczyja pisze mariusz herma
tallinn music wreszcie
milcząc o talk talk
muzyka zaangażowana
fiszki polityki
o beehype w radiu kampus
big in japan
30 polskich płyt z 2016 roku
150 utworów z 2016 roku
30 utworów z listopada
czy powstanie scena środkowoeuropejska?
H2
H3
H4
H5
H6
strong
b
i
em
Bolds strong 0
b 0
i 0
em 0
Zawartość strony internetowej powinno zawierać więcej niż 250 słów, z stopa tekst / kod jest wyższy niż 20%.
Pozycji używać znaczników (h1, h2, h3, ...), aby określić temat sekcji lub ustępów na stronie, ale zwykle, użyj mniej niż 6 dla każdego tagu pozycje zachować swoją stronę zwięzły.
Styl używać silnych i kursywy znaczniki podkreślić swoje słowa kluczowe swojej stronie, ale nie nadużywać (mniej niż 16 silnych tagi i 16 znaczników kursywy)

Statystyki strony

twitter:title pusty
twitter:description pusty
google+ itemprop=name pusty
Pliki zewnętrzne 16
Pliki CSS 4
Pliki javascript 12
Plik należy zmniejszyć całkowite odwołanie plików (CSS + JavaScript) do 7-8 maksymalnie.

Linki wewnętrzne i zewnętrzne

Linki 209
Linki wewnętrzne 6
Linki zewnętrzne 203
Linki bez atrybutu Title 209
Linki z atrybutem NOFOLLOW 0
Linki - Użyj atrybutu tytuł dla każdego łącza. Nofollow link jest link, który nie pozwala wyszukiwarkom boty zrealizują są odnośniki no follow. Należy zwracać uwagę na ich użytkowania

Linki wewnętrzne

koncerty 2016 /koncerty/
artykuły /artykuly/
wywiady /wywiady/
podsumowania
archiwum
mailto:mariusz.herma@ziemianiczyja.pl

Linki zewnętrzne

beehype http://beehy.pe/
polityka http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka
2013 http://www.ziemianiczyja.pl/2014/01/podsumowanie-2013/
2012 http://www.ziemianiczyja.pl/2013/01/besty-z-2012/
2011 http://www.ziemianiczyja.pl/2012/01/najlepsze-plyty-2011/
2010 http://www.ziemianiczyja.pl/2011/01/podsumowanie-muzyczne-2010/
2009 http://www.ziemianiczyja.pl/2009/12/podsumowanie-2009/
2008 http://www.ziemianiczyja.pl/2011/04/najlepsze-z-2008/
2007 http://www.ziemianiczyja.pl/2011/09/najlepsze-z-2007/
2001 http://www.ziemianiczyja.pl/2009/01/podsumowanie-muzyczne-2001/
marzec 2017 http://www.ziemianiczyja.pl/2017/03/
luty 2017 http://www.ziemianiczyja.pl/2017/02/
styczeń 2017 http://www.ziemianiczyja.pl/2017/01/
listopad 2016 http://www.ziemianiczyja.pl/2016/11/
wrzesień 2016 http://www.ziemianiczyja.pl/2016/09/
sierpień 2016 http://www.ziemianiczyja.pl/2016/08/
lipiec 2016 http://www.ziemianiczyja.pl/2016/07/
czerwiec 2016 http://www.ziemianiczyja.pl/2016/06/
maj 2016 http://www.ziemianiczyja.pl/2016/05/
kwiecień 2016 http://www.ziemianiczyja.pl/2016/04/
marzec 2016 http://www.ziemianiczyja.pl/2016/03/
luty 2016 http://www.ziemianiczyja.pl/2016/02/
styczeń 2016 http://www.ziemianiczyja.pl/2016/01/
grudzień 2015 http://www.ziemianiczyja.pl/2015/12/
listopad 2015 http://www.ziemianiczyja.pl/2015/11/
październik 2015 http://www.ziemianiczyja.pl/2015/10/
wrzesień 2015 http://www.ziemianiczyja.pl/2015/09/
sierpień 2015 http://www.ziemianiczyja.pl/2015/08/
lipiec 2015 http://www.ziemianiczyja.pl/2015/07/
czerwiec 2015 http://www.ziemianiczyja.pl/2015/06/
maj 2015 http://www.ziemianiczyja.pl/2015/05/
kwiecień 2015 http://www.ziemianiczyja.pl/2015/04/
marzec 2015 http://www.ziemianiczyja.pl/2015/03/
luty 2015 http://www.ziemianiczyja.pl/2015/02/
styczeń 2015 http://www.ziemianiczyja.pl/2015/01/
grudzień 2014 http://www.ziemianiczyja.pl/2014/12/
listopad 2014 http://www.ziemianiczyja.pl/2014/11/
październik 2014 http://www.ziemianiczyja.pl/2014/10/
wrzesień 2014 http://www.ziemianiczyja.pl/2014/09/
sierpień 2014 http://www.ziemianiczyja.pl/2014/08/
lipiec 2014 http://www.ziemianiczyja.pl/2014/07/
czerwiec 2014 http://www.ziemianiczyja.pl/2014/06/
maj 2014 http://www.ziemianiczyja.pl/2014/05/
kwiecień 2014 http://www.ziemianiczyja.pl/2014/04/
marzec 2014 http://www.ziemianiczyja.pl/2014/03/
luty 2014 http://www.ziemianiczyja.pl/2014/02/
styczeń 2014 http://www.ziemianiczyja.pl/2014/01/
grudzień 2013 http://www.ziemianiczyja.pl/2013/12/
listopad 2013 http://www.ziemianiczyja.pl/2013/11/
październik 2013 http://www.ziemianiczyja.pl/2013/10/
wrzesień 2013 http://www.ziemianiczyja.pl/2013/09/
sierpień 2013 http://www.ziemianiczyja.pl/2013/08/
lipiec 2013 http://www.ziemianiczyja.pl/2013/07/
czerwiec 2013 http://www.ziemianiczyja.pl/2013/06/
maj 2013 http://www.ziemianiczyja.pl/2013/05/
kwiecień 2013 http://www.ziemianiczyja.pl/2013/04/
marzec 2013 http://www.ziemianiczyja.pl/2013/03/
luty 2013 http://www.ziemianiczyja.pl/2013/02/
styczeń 2013 http://www.ziemianiczyja.pl/2013/01/
grudzień 2012 http://www.ziemianiczyja.pl/2012/12/
listopad 2012 http://www.ziemianiczyja.pl/2012/11/
październik 2012 http://www.ziemianiczyja.pl/2012/10/
wrzesień 2012 http://www.ziemianiczyja.pl/2012/09/
sierpień 2012 http://www.ziemianiczyja.pl/2012/08/
lipiec 2012 http://www.ziemianiczyja.pl/2012/07/
czerwiec 2012 http://www.ziemianiczyja.pl/2012/06/
maj 2012 http://www.ziemianiczyja.pl/2012/05/
kwiecień 2012 http://www.ziemianiczyja.pl/2012/04/
marzec 2012 http://www.ziemianiczyja.pl/2012/03/
luty 2012 http://www.ziemianiczyja.pl/2012/02/
styczeń 2012 http://www.ziemianiczyja.pl/2012/01/
grudzień 2011 http://www.ziemianiczyja.pl/2011/12/
listopad 2011 http://www.ziemianiczyja.pl/2011/11/
październik 2011 http://www.ziemianiczyja.pl/2011/10/
wrzesień 2011 http://www.ziemianiczyja.pl/2011/09/
sierpień 2011 http://www.ziemianiczyja.pl/2011/08/
lipiec 2011 http://www.ziemianiczyja.pl/2011/07/
czerwiec 2011 http://www.ziemianiczyja.pl/2011/06/
maj 2011 http://www.ziemianiczyja.pl/2011/05/
kwiecień 2011 http://www.ziemianiczyja.pl/2011/04/
marzec 2011 http://www.ziemianiczyja.pl/2011/03/
luty 2011 http://www.ziemianiczyja.pl/2011/02/
styczeń 2011 http://www.ziemianiczyja.pl/2011/01/
grudzień 2010 http://www.ziemianiczyja.pl/2010/12/
listopad 2010 http://www.ziemianiczyja.pl/2010/11/
październik 2010 http://www.ziemianiczyja.pl/2010/10/
wrzesień 2010 http://www.ziemianiczyja.pl/2010/09/
sierpień 2010 http://www.ziemianiczyja.pl/2010/08/
lipiec 2010 http://www.ziemianiczyja.pl/2010/07/
czerwiec 2010 http://www.ziemianiczyja.pl/2010/06/
maj 2010 http://www.ziemianiczyja.pl/2010/05/
kwiecień 2010 http://www.ziemianiczyja.pl/2010/04/
marzec 2010 http://www.ziemianiczyja.pl/2010/03/
luty 2010 http://www.ziemianiczyja.pl/2010/02/
styczeń 2010 http://www.ziemianiczyja.pl/2010/01/
grudzień 2009 http://www.ziemianiczyja.pl/2009/12/
listopad 2009 http://www.ziemianiczyja.pl/2009/11/
październik 2009 http://www.ziemianiczyja.pl/2009/10/
wrzesień 2009 http://www.ziemianiczyja.pl/2009/09/
sierpień 2009 http://www.ziemianiczyja.pl/2009/08/
lipiec 2009 http://www.ziemianiczyja.pl/2009/07/
czerwiec 2009 http://www.ziemianiczyja.pl/2009/06/
maj 2009 http://www.ziemianiczyja.pl/2009/05/
kwiecień 2009 http://www.ziemianiczyja.pl/2009/04/
marzec 2009 http://www.ziemianiczyja.pl/2009/03/
luty 2009 http://www.ziemianiczyja.pl/2009/02/
styczeń 2009 http://www.ziemianiczyja.pl/2009/01/
https://twitter.com/mariuszherma
http://www.ziemianiczyja.pl/feed/
- http://www.ziemianiczyja.pl
ziemia niczyja http://www.ziemianiczyja.pl
pisze mariusz herma http://www.ziemianiczyja.pl
- http://www.ziemianiczyja.pl/2017/03/tallinn-music-week-2017/
tallinn music wreszcie http://www.ziemianiczyja.pl/2017/03/tallinn-music-week-2017/
trzy lata temu http://www.ziemianiczyja.pl/2014/04/mysli-z-tallina/
dyskutować https://tmw.ee/conference/conference-program/
15 artystów z 15 krajów http://beehy.pe/15-artists-you-should-see-at-tallinn-music-week/
- http://www.ziemianiczyja.pl/2017/03/milczac-o-talk-talk/
milcząc o talk talk http://www.ziemianiczyja.pl/2017/03/milczac-o-talk-talk/
ze wspólnym świętowaniem http://www.ziemianiczyja.pl/2014/03/pszczela-zajawka/
best of 2016 http://beehy.pe/best-of-2016/
facebooku http://facebook.com/beehype
soundcloudzie https://soundcloud.com/beehype
chwalą się https://martavi.bandcamp.com/album/humanista
naszymi https://kuparilinna.bandcamp.com/releases
wzmiankami https://comasummer.bandcamp.com/
o sobie https://thelve.bandcamp.com/track/love-when-you-dont-want-it
egzaminach. https://twitter.com/krufkadebbi/status/830034251336843264
skrycie https://twitter.com/aresburas/status/828892758584782848
audycję radiową https://web.facebook.com/beehype/photos/a.700437800008632.1073741827.539659742753106/1282857585099981/?type=1&theater
fallgrapp http://beehy.pe/fallgrapp-dym-juraj-benetin-korben-dallas-ostrov-hudby-slovakia/
no land http://beehy.pe/no-land-aramizda-turkey/
do pamiętnika https://soundcloud.com/no-land-music/no-land-aramizda-dinozor
spotkać https://twitter.com/mariuszherma/status/740544661861830656
tylko grek http://beehy.pe/best-of-2016/greece-2/
sundayman https://www.youtube.com/watch?v=daxa4gzqqra
45 razy https://www.google.pl/search?q=site%3abeehy.pe+"radiohead"
na cały tydzień http://pitchfork.com/features/ok-computer-at-20/?mbid=this-is-what-you-get
tylko trzy razy https://www.google.pl/search?q=site%3apitchfork.com+"the+colour+of+spring"
the antlers http://pitchfork.com/reviews/albums/22942-peter-silberman-impermanence/
pobrzmiewa https://www.youtube.com/watch?v=-jwf-vn8fqa
kuby radkowskiego http://www.screenagers.pl/index.php?service=albums&action=show&id=805
cały przegląd http://www.screenagers.pl/index.php?service=summaries&action=show&id=12
- http://www.ziemianiczyja.pl/2017/03/muzyka-zaangazowana/
muzyka zaangażowana http://www.ziemianiczyja.pl/2017/03/muzyka-zaangazowana/
tono s http://beehy.pe/tono-s-neublizil-som-remo-slovakia/
morderstwa róberta remiáš https://en.wikipedia.org/wiki/assassination_of_r%c3%b3bert_remi%c3%a1%c5%a1
wyrządził przemysł petrochemiczny http://beehy.pe/sheng-xiang-band-village-besieged-taiwan/
dziś chciałam wyjechać z mojego kraju http://beehy.pe/turkey-deniz-tekin-ben-bugun-ulkemden-gitmek-istedim/
ziemi ojczystej http://beehy.pe/pianoboy-rodeena-ukraine/
podsumowań http://1uchem1okiem.blogspot.com/2017/01/podsumowanie-2016-diagnozy-prognozy_11.html
roku http://polifonia.blog.polityka.pl/2017/01/17/dlaczego-sie-nie-opowiadacie/
sygnalizowałem http://www.ziemianiczyja.pl/2017/01/150-utworow-z-2016-roku/
podsumowania 2016 roku http://beehy.pe/best-of-2016/
trzydziestki http://beehy.pe/best-of-2016/poland-3/
byłych punkowców https://www.youtube.com/watch?v=v3yxfizj6pk
poezję śpiewających https://www.youtube.com/watch?v=ztq5u_atwck
bardzo poważnych https://www.youtube.com/watch?v=yk2qf2ahyn4
- http://www.ziemianiczyja.pl/2017/02/aplikacja-fiszki-polityki/
fiszki polityki http://www.ziemianiczyja.pl/2017/02/aplikacja-fiszki-polityki/
postanowiliśmy spróbować http://www.fiszkipolityki.pl/
maciej blaźniak http://www.ladne-halo.pl/
teonite http://teonite.com/
- http://www.ziemianiczyja.pl/2017/02/o-beehype-w-radiu-kampus/
o beehype w radiu kampus http://www.ziemianiczyja.pl/2017/02/o-beehype-w-radiu-kampus/
podsumowania 2016 roku http://beehy.pe/best-of-2016/
w radiu kampus http://radiokampus.fm/podcasty/same_sztosy_/mariusz_herma___beehype_i_muzyka_nieanglosaska.html
bo czasem trzeba impulsu z zewnątrz http://www.ziemianiczyja.pl/2016/07/zrobmy-z-polski-islandie-indietalks/
- http://www.ziemianiczyja.pl/2017/01/big-in-japan/
big in japan http://www.ziemianiczyja.pl/2017/01/big-in-japan/
japan times” http://www.japantimes.co.jp/culture/2017/01/28/music/big-japan-artists-abroad-may-find-difficult-draw-crowd/
podsumowania wszech czasów http://beehy.pe/special/best-japanese-albums/
ogłoszono https://qlcity.prowly.com/11551-w-2016-roku-najlepiej-sprzedajacym-sie-albumem-bylo-zycie-po-smierci-o-s-t-r
oldskulowych sklepów muzycznych http://qz.com/711490/why-japan-has-more-music-stores-than-the-rest-of-the-world/
ekrany” http://ekrany.org.pl/
ganbare” http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/ksiazki/1669546,1,recenzja-ksiazki-katarzyna-boni-ganbare-warsztaty-umierania.read
wracam http://www.ziemianiczyja.pl/2010/09/japonia-tokio-milczenie-w-wielkim-metrze/
jakże się o to postarała https://www.youtube.com/watch?v=euzp6ijy4r4
- http://www.ziemianiczyja.pl/2017/01/30-polskich-plyt-z-2016-roku/
30 polskich płyt z 2016 roku http://www.ziemianiczyja.pl/2017/01/30-polskich-plyt-z-2016-roku/
30 płyt z ubiegłego roku http://beehy.pe/best-of-2016/poland-3/
- http://www.ziemianiczyja.pl/2017/01/150-utworow-z-2016-roku/
150 utworów z 2016 roku http://www.ziemianiczyja.pl/2017/01/150-utworow-z-2016-roku/
na jednej playliście https://soundcloud.com/beehype/sets/best-of-2016
rok http://beehy.pe/best-of-2015/
dwa http://beehy.pe/best-of-2014/
stu pszczół https://soundcloud.com/beehype/sets/best-of-2016
- http://www.ziemianiczyja.pl/2016/11/30-utworow-z-listopada-2/
30 utworów z listopada http://www.ziemianiczyja.pl/2016/11/30-utworow-z-listopada-2/
plejlista międzynarodowa https://soundcloud.com/beehype/sets/best-of-november-2016
- http://www.ziemianiczyja.pl/2016/11/budapest-showcase-hub/
czy powstanie scena środkowoeuropejska? http://www.ziemianiczyja.pl/2016/11/budapest-showcase-hub/
budapest showcase hub http://budapestshowcasehub.com/
ewert and the two dragons http://beehy.pe/estonia-ewert-and-the-two-dragons-waiting-for-the-weather-to-change/
ment http://www.ziemianiczyja.pl/2016/02/ment-ljubljana/
26 wykonawców http://budapestshowcasehub.com/bands
festiwalową playlistę https://soundcloud.com/beehype/sets/budapest-showcase-hub-2016
na okładkę https://web.facebook.com/budapestshowcasehub/photos/a.294769127573232.1073741828.227945060922306/326032824446862/?type=3&permpage=1
the great escape http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/1662320,1,brodka-jak-bjrk-po-wystepie-polakow-na-festiwalu-the-great-escape.read
na offie http://www.ziemianiczyja.pl/2016/08/brodka-off-festival/
lovely quinces http://beehy.pe/lovely-quinces-secret-smile-croatia/
następne http://www.ziemianiczyja.pl/page/2/
buszewski.com http://buszewski.com

Zdjęcia

Zdjęcia 25
Zdjęcia bez atrybutu ALT 6
Zdjęcia bez atrybutu TITLE 13
Korzystanie Obraz ALT i TITLE atrybutu dla każdego obrazu.

Zdjęcia bez atrybutu TITLE

http://www.ziemianiczyja.pl/wp-content/themes/1618/images/logo.png
http://www.ziemianiczyja.pl/wp-content/uploads/2016/07/fine4.gif
http://www.ziemianiczyja.pl/wp-content/uploads/2016/07/fine4.gif
http://www.ziemianiczyja.pl/wp-content/uploads/2017/02/logo-fiszki-kapelusz-2.png
http://www.ziemianiczyja.pl/wp-content/uploads/2016/07/fine4.gif
http://www.ziemianiczyja.pl/wp-content/uploads/2010/09/japan.png
http://www.ziemianiczyja.pl/wp-content/uploads/2016/07/fine4.gif
http://www.ziemianiczyja.pl/wp-content/uploads/2016/07/fine4.gif
http://www.ziemianiczyja.pl/wp-content/uploads/2016/07/fine4.gif
http://www.ziemianiczyja.pl/wp-content/uploads/2016/11/budapest-showcase-hub-bush-meeting.jpg
http://www.ziemianiczyja.pl/wp-content/uploads/2016/11/brodka-budapest-showcase-hub.jpg
http://www.ziemianiczyja.pl/wp-content/uploads/2016/11/lovely-quinces-croatia.jpg
http://www.ziemianiczyja.pl/wp-content/uploads/2016/11/hungary_640.png

Zdjęcia bez atrybutu ALT

http://www.ziemianiczyja.pl/wp-content/uploads/2016/07/fine4.gif
http://www.ziemianiczyja.pl/wp-content/uploads/2016/07/fine4.gif
http://www.ziemianiczyja.pl/wp-content/uploads/2017/02/logo-fiszki-kapelusz-2.png
http://www.ziemianiczyja.pl/wp-content/uploads/2010/09/japan.png
http://www.ziemianiczyja.pl/wp-content/uploads/2016/07/fine4.gif
http://www.ziemianiczyja.pl/wp-content/uploads/2016/07/fine4.gif

Ranking:


Alexa Traffic
Daily Global Rank Trend
Daily Reach (Percent)









Majestic SEO











Text on page:

 beehype + polityka koncerty 2016 artykuły wywiady podsumowania 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2001 archiwum marzec 2017 luty 2017 styczeń 2017 listopad 2016 wrzesień 2016 sierpień 2016 lipiec 2016 czerwiec 2016 maj 2016 kwiecień 2016 marzec 2016 luty 2016 styczeń 2016 grudzień 2015 listopad 2015 październik 2015 wrzesień 2015 sierpień 2015 lipiec 2015 czerwiec 2015 maj 2015 kwiecień 2015 marzec 2015 luty 2015 styczeń 2015 grudzień 2014 listopad 2014 październik 2014 wrzesień 2014 sierpień 2014 lipiec 2014 czerwiec 2014 maj 2014 kwiecień 2014 marzec 2014 luty 2014 styczeń 2014 grudzień 2013 listopad 2013 październik 2013 wrzesień 2013 sierpień 2013 lipiec 2013 czerwiec 2013 maj 2013 kwiecień 2013 marzec 2013 luty 2013 styczeń 2013 grudzień 2012 listopad 2012 październik 2012 wrzesień 2012 sierpień 2012 lipiec 2012 czerwiec 2012 maj 2012 kwiecień 2012 marzec 2012 luty 2012 styczeń 2012 grudzień 2011 listopad 2011 październik 2011 wrzesień 2011 sierpień 2011 lipiec 2011 czerwiec 2011 maj 2011 kwiecień 2011 marzec 2011 luty 2011 styczeń 2011 grudzień 2010 listopad 2010 październik 2010 wrzesień 2010 sierpień 2010 lipiec 2010 czerwiec 2010 maj 2010 kwiecień 2010 marzec 2010 luty 2010 styczeń 2010 grudzień 2009 listopad 2009 październik 2009 wrzesień 2009 sierpień 2009 lipiec 2009 czerwiec 2009 maj 2009 kwiecień 2009 marzec 2009 luty 2009 styczeń 2009 - - ziemia niczyja pisze mariusz herma tallinn music wreszcie w ilu krajach festiwale muzyczne otwiera prezydent kraju? tallinn music week przez lata otwierał znany meloman toomas hendrik ilves. teraz wraz z urzędem prezydenckim jego obowiązki przejęła kersti kaljulaid. na niedawnej konferencji pokojowej w monachium moderator jednej z dyskusji oddał jej głos słowami: „this young lady over there?”. jeśli przynajmniej muzycznie estonii ignorować się nie da, to w dużej mierze dzięki tallinn music week właśnie. po raz pierwszy streszczałem go na odległość trzy lata temu i każdego kolejnego roku chciałem się wybrać, bo urzekł mnie tmw swoim zakresem stylistycznym, wpływem na scenę lokalną i regionalną, a także postacią założycielki helen sildna, której prezentacji na rozmaitych konferencjach należą do najciekawszych. ale jakoś nigdy nie pojechałem. jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, wybieram się do estonii w najbliższy czwartek, przede wszystkim słuchać, a trochę też dyskutować o muzycznym kuratorowaniu ludzkim i mechanicznym – czym zajmuję się, odpowiednio, czynnie na bihajpie i biernie jako dziennikarz. postaram się zdać choć krótką relację, a tymczasem jadącym i niejadącym polecam nasz bihajpowy zestaw 15 artystów z 15 krajów, którzy wystąpią na tegorocznym tallinn music week, rekomendowanych naturalnie przez lokalsów z poszczególnych krajów. z polską trafiło mi się, bo tego samego dnia artystki wypuściły nowy klip. milcząc o talk talk od trzech lat talk talk patronuje bihajpowi w związku ze wspólnym świętowaniem pierwszego dnia wiosny. i dziś trzykrotnie przesłuchałem „the colour of spring”, przygotowując dla naszych korespondentów krótkie podsumowanie ubiegłego roku i pod wieloma względami rekordowego best of 2016. napisałem im o tym, że choć nie staliśmy się drugim pitchforkiem i nie zmieniliśmy (jeszcze) gustów muzycznych świata, to w zeszłym roku mieliśmy gości ze 188 krajów, wyglądamy coraz poważniej na facebooku czy soundcloudzie, jakoś mimochodem zebraliśmy więcej „followersów” niż większość artystów, których prezentujemy. niektórzy chwalą się naszymi wzmiankami o sobie. beehype zaczął się nawet pojawiać na egzaminach. odkryliśmy też, szczególnie w ciągu ostatniego roku, że pomyślany dla zwykłych słuchaczy bihajp staje się narzędziem dla ludzi z branży. otwarcie i skrycie inspirowane nami teksty publikuje bandcamp. jakiś student w stanach z podobnej inspiracji uruchomił światową audycję radiową. a ktoś w portugalii co tydzień prezentuje w eterze kolejne listy z naszego podsumowania 2016, kraj po kraju. mnie cieszy najbardziej, gdy jakiś prezentowany przez nas artysta po obejrzeniu poświęconego sobie tekstu zaczyna słuchać tego, co rekomendujemy obok niego. na przykład gdy słowacki producent fallgrapp odkrył turecką kapelę no land i aż się wpisał do pamiętnika. albo gdy uda się spotkać taką danielę spallę z danielem spaleniakiem – dalej marzę o tzw. kolaboracji. * pisząc i słuchając, zastanawiałem się, czy ktokolwiek z korespondentów wspomniał kiedykolwiek na łamach bihajpa o talk talk. obstawiałem, że mógłbym to być ja – ale jednak nie. tylko grek, w swoim podsumowaniu 2016, w notce poświęconej niejakiemu sundayman. takie radiohead pojawia się tymczasem jakieś 45 razy. z drugiej strony wspomniany pitchfork właśnie oddał radiohead swoje łamy na cały tydzień, celebrując dwudziestolecie „ok computer”. tymczasem o „the colour of spring” w całej swej historii wspomina najwyraźniej tylko trzy razy, trzy razy pisano w ogóle o zespole w ciągu ostatniego roku – versus pół tysiąca wzmianek o radiohead. co ciekawe, obie nazwy pojawiają się obok siebie w niedawnej recenzji wokalisty the antlers: for a lot of listeners, it’s a short step from radiohead to talk talk and impermanence unsurprisingly evokes laughing stock, the gold standard for mid-career, post-rock spiritual cleansing: “karuna” begins with a few seconds of low amp buzz and a loosely knotted guitar chord that has to be an overt homage to “myrrhman.” ano rzeczywiście pobrzmiewa. * żeby trochę okiełznać niegasnące bihajpowe zachłyśnięcie nowymi dźwiękami zewsząd, sam od tego roku postanowiłem odświeżać sobie w weekendy dawne ulubione płyty, od mozartów po sufjanów. „illinois” tego ostatniego w ogóle krąży u mnie ostatnio częściej, niż gdy się nawracałem dzięki recenzji kuby radkowskiego na screenagers. (radiohead vs. talk talk: 673 – 96, za to jest cały przegląd twórczości tt). i w tych sentymentalnych powrotach często bywa tak, że dawni giganci okazują się właśnie stać na glinianych nogach czystego sentymentu. do większości z nich pewnie już nigdy nie wrócę. ale jak słuchałem dziś trzeci raz „the colour of spring”, to poczucie przejrzystości, prostoty tej płyty, łączyło się z pewnością jej niegasnącej jakości, niezależnej od wspominek. oczywiście, że bez rozmachu „ok computer”, ale i bez jej ciężaru i pretensji do bycia legendą. przecież żadnej płyty radiohead bym trzy razy z rzędu nie wysłuchał, a co dopiero tej. a już w ogóle w pierwszy dzień wiosny. * na koniec listu do bihajpowców napisałem: 3 years is a long time for a bee, but it’s just a short moment for a beehive. we’re still earning to fly. what would make you enjoy beehype more? co by się tobie przydało na ziemi niczyjej? muzyka zaangażowana pisaliśmy niedawno o ważnym, zdaniem niektórych słowaków najważniejszym utworze hiphopowym na lokalnej scenie od lat, niejakiego tono s, zatytułowanym „neublížil som”, czyli „nikogo nie skrzywdziłem”. tytuł zaczerpnięto od byłego premiera vladimíra mečiara, konkretnie jego wpół-wyśpiewanej pożegnalnej wypowiedzi w telewizji – link na końcu postu. sam utwór dotyczy wciąż niewyjaśnionego politycznego morderstwa róberta remiáš. rzadko na bihajpie prezentujemy hip-hop, bo tutaj bez rozumienia tekstu (zwykle) ani rusz. ale „neublížil som”, mimo że jakimś muzycznym objawieniem nie jest, zwróciło naszą uwagę i pozostało w pamięci. przy czym przesłanie i kontekst poznaliśmy dopiero przy publikacji – razem z czytelnikami. wcześniej mieliśmy sam link. * sytuacja ta przypomniała mi o jednym z największych bihajpowych odkryć, które towarzyszy nam regularnie od startu serwisu i przy każdym powrocie rośnie wzmacnia we mnie przekonanie co do prawdziwości pewnej teorii. oto pojawia się piosenka, w której zakochuję się… z niewiadomego powodu. muzycznie wydaje się zupełnie zwykła, nawet słabawa. ale „coś w niej jest”. uderza przy pierwszym zetknięciu i skłania do powrotów. kilka dni czy tygodni później nasz korespondent podsyła komentarz. i okazuje się, że ten niezwykły choć zwykły kawałek z tajwanu dotyczy szkód, jakie środowisku naturalnemu wyspy wyrządził przemysł petrochemiczny – w wykonaniu kapeli, która podjęła krucjatę. albo że w tej zwykłej-niezwykłej balladzie z turcji, nagranej tuż po niedoszłym puczu, artystka wyznaje: dziś chciałam wyjechać z mojego kraju. albo trafiasz na dramatyczny teledysk pianoboya o „ziemi ojczystej„, choć najpierw zachwycił sam utwór. takich momentów było w ciągu ostatnich lat przynajmniej kilkanaście. i prowadziły do wniosku, że muzyka zaangażowana angażuje mocniej nawet wtedy, gdy owego zaangażowania się nie rozumie, a nawet o nim nie ma pojęcie. i tę wizję równie dobrze można uznać za absurdalną i wymyśloną – co za oczywistą i naturalną. bo przecież pisanie utworu z przejęciem powinno przełożyć się także na zaangażowanie w kompozycję i wykonanie, mocne słowa na mocne dźwięki. i nawet słuchacz zagraniczny powinien to zauważyć, a przynajmniej intuicyjnie odczuć ukryte emocje. takie przynajmniej mamy doświadczenie. * przypomina mi to o niedawnej dyskusji, która w polsce toczyła się przy okazji podsumowań roku, że w polskiej muzyce tego zaangażowania brakuje. sam sygnalizowałem pod koniec roku, że z perspektywy bihajpowej widać i słychać narastający niepokój. i potwierdziły to nasze podsumowania 2016 roku. było to widać w tematach poruszanych na najważniejszych płytach w części krajów: polecam przejrzenie brazylii. ale także w komentarzach, jakimi wybrane przez siebie płyty otaczali nasi korespondenci. nawet przy wyborze ilustracji swojej listy koreańczyk lobbował za wspomnieniami tych, którzy utonęli w katastrofie promu sewol, bo to zdjęcie oddaje obecny nastrój w kraju. rumun niewyspany od protestów bardzo bronił się przed sielankowym widoczkiem, który ostatecznie daliśmy – dla przeciwwagi. każdy wenezuelczyk, który choćby próbował nagrać w ubiegłym roku płytę, dla nas zasłużył na miano bohatera. w tym świetle w polsce rzeczywiście gęby na kłódkę, choć paru kontrybutorów dopisało polityczny kontekst do niekoniecznie politycznych płyt z naszej trzydziestki. ale z drugiej strony – może szukamy nie tam, gdzie trzeba? współcześni indierockowcy czy odjechani avant-jazzmeni nie zwykli się kojarzyć ze spontanicznymi manifestami politycznymi czy społecznymi. może należałoby raczej zajrzeć do byłych punkowców, poezję śpiewających albo kompozytorów bardzo poważnych? generalnie kręgów, które w takich podsumowaniach kompletnie olewamy. oczywiście w tym olewaniu pewnie nierzadko jest pewna słuszność. ale jeśli opisana wyżej teoria jest słuszna, może wyjątkowo zaangażowanie przełoży się także na tę muzykę i ku własnemu zaskoczeniu się przejmiemy? fiszki polityki półtora roku zaczęliśmy rozmawiać z około 50 młodymi ludźmi. czytaliśmy, dyskutowaliśmy, na koniec zorganizowaliśmy hackathon, którego celem było wymyślenie nowego medium dla smartfonowców: przystępnego i ambitnego zarazem. niemożliwe? postanowiliśmy spróbować. aplikacja fiszki polityki powstawała przez rok, testowaliśmy ją na wszystkie możliwe sposoby i pokazywaliśmy naszym młodym ekspertom, wprowadzając potem korekty. mimo to wychodzimy z założenia, że to dopiero punkt wyjścia – i sami jesteśmy ciekawi, dokąd dopłyniemy. za piękno zewnętrzne aplikacji odpowiada łodzianin maciej blaźniak, za bebechy szczecinianie z teonite. o beehype w radiu kampus za tydzień wyjaśni się, co poza bihajpem przyciszyło ziemię niczyją na ostatni rok. powiem tyle, że tak zapracowanej codzienności jeszcze nie miałem – na szczęście wszystko cieszy. tymczasem przy okazji naszego wciąż trwającego, już rekordowego podsumowania 2016 roku – ostatnio doszły haiti, dominikana i gwatemala – rozmawialiśmy o muzyce nieanglosaskiej z kasią wojtasik w radiu kampus. skądinąd wracamy do tematu „bo czasem trzeba impulsu z zewnątrz″, skoro zaproszenie od kasi było pokłosiem zeszłorocznego spotkania na indietalks. big in japan ciekawy artykuł o szansach artystów zagranicznych w japonii opublikował właśnie „japan times”. pokazuje on szczególny, nieco schizofreniczny stosunek japończyków do importu muzycznego czy szerzej – kulturalnego. z jednej strony chłonność japońskiej (pop)kultury to historia sięgająca nawet nie końca ii wojny światowej, ale początku ery meiji (1868 rok), wielkiego otwarcia na zachód. japończycy od półtora wieku chętnie importują zachodnie trendy, a następnie przetwarzają je po swojemu – zdaniem niektórych wręcz je udoskonalają. przykładem muzycznym jest fantastyczna grupa happy end, zwycięzcy naszego japońskiego podsumowania wszech czasów. niby brytyjski rock’n’roll, ale jednak japoński – i lepszy od wszystkiego poza beatlesami. z drugiej wspomniany artykuł pokazuje, jak taka kulturowa higroskopijność funkcjonuje w warunkach silnej wewnętrznej sceny. mówiąc krótko: nie jest bezwarunkowa. i tu znów można sięgnąć po beatlesów: the first and arguably most successful example is u.s. instrumental rock group the ventures, who sold more records in japan than the beatles in the 1960s and regularly toured the archipelago. they still do, twice a year, even though the group’s last founding member retired several years ago. the ventures zauważyli japonię, więc japonia zauważyła ich. przeciwnie było z adele, która zrobiła największą dotąd karierę xxi wieku absolutnie wszędzie – z wyjątkiem japonii właśnie. dlaczego? bo się nie postarała. japońska publiczność zdaniem gazety jest najbardziej entuzjastyczną na świecie – ile razy słyszałem do samo w polsce? – ale jest też publicznością wymagającą. żeby artysta przyjechał, pokazał się i pokazał, że mu zależy. i tym chyba się w polsce różnimy. nie spotkałem się w polsce z sytuacją obrażenia się na artystę. takie radiohead: olewali nas przez piętnaście lat. ale gdy w końcu przyjechali do poznania, byliśmy tym wdzięczniejsi, że w końcu okazali łaskę. i będziemy znów na tegorocznym opene’rze. * wymownym wskaźnikiem są jest udział płyt lokalnych i globalnych w ogólnej sprzedaży płyt w obu krajach. superchłonna japońska publiczność przez dekady przeznaczała jakieś 75 proc. wydatków muzycznych na produkcję krajową. obecnie wskaźnik ten sięga podobno 90 proc. w polsce tymczasem ogłoszono ostatnio w tonie sensacji, że w rekordowym 2016 roku na wydawnictwa rodzime przypadło 60 proc. całości sprzedaży, podczas gdy rok wcześniej było to 51 proc. * a propos japonii: polecam inny ciekawy artykuł o tym, dlaczego kraj ten ma więcej oldskulowych sklepów muzycznych niż jakikolwiek inny polecam nowy numer filmowego magazynu „ekrany”, poświęcony nowemu kinu japońskiemu – w otwierającym artykule sporo mówi się właśnie o relacjach kraj-zagranica, choć bardziej pod kątem eksportu z opóźnieniem i z przejęciem czytam książkę „ganbare” katarzyny boni o wielkim tsunami z 2011 roku a wszystko to chyba dlatego, że zaraz wracam! na zdjęciu cyndi lauper, dla której japonia jest od dawna sceną numer jeden, ale jakże się o to postarała. 30 polskich płyt z 2016 roku przedwczoraj wystartowaliśmy z podsumowaniami roku na bihajpie, od dalekiej mongolii po naszych najbliższych sąsiadów. dziś przyszedł czas na polskę. w gronie 21 dziennikarzy i blogerów wybraliśmy 30 płyt z ubiegłego roku. zwycięzcy mocno zdystansowali całą resztę, bo głosowało na nich aż 12 osób. a poniżej lista wszystkich płyt zgłoszonych we wstępnej fazie naszego przedsięwzięcia – do drugiej rundy przeszły płyty, które nominowały przynajmniej dwie osoby. * abel – hannibal arkona – lunaris arrm – arrm andrzej kwieciński / royal string quartet – umbrae andrzej nowak – cocktail paint anna kwiatkowska / joanna opalińska – eidos anna zaradny – go go theurgy another one – ziiiiiing! artykuły rolne – dobrze to już było baasch – re_corr banda nella nebbia barbara kinga majewska – winterreise bartek kujawski – a kto jest słaby niech jada jarzyny bartek kujawski – daily bread bartosz kruczyński – baltic beat beneficjenci splendoru – sellfie better person – it’s only you bisz/radex – wilczy humor blackberry hill – house of bones ep błażej malinowski – mort bogusz rupniewski – zweiheitsmusik brodka – clashes cnc – weird years coldair – the provider computer says no – enfant terrible comoc – muzyka cukierki – euforia daniel spaleniak – back home das komplex – all for love dj sajko – cutman duit – now i’m here duży jack – uczucia earth trax / newborn jr. – sax & flute ehh hahah – kaseta eldo – psi entropia – ufonaut eskaubei & tomek nowak quartet – tego chciałem fisz emade tworzywo – drony furia – księżyc milczy luty george dorn screams – spacja kosmiczna ghédalia tazartès, paweł romańczuk & andrzej załęski – carp’s head hańba – hańba! heart & soul – missing link hey – błysk hubert zemler – pupation of dissonance innercity ensemble – iii jacek sienkiewicz – hideland jacek staniszewski – zawstydzający dar jachna/mazurkiewicz/buhl – dźwięki ukryte jesień – jeleń joanna szumacher i paweł cieślak – kopyta zła julia marcell – proxy kaliber 44 – ułamek tarcia kękę – trzecie rzeczy kordian trudny – dobry pedofil kristen – las kroki – stairs król – przez sen kuba kapsa ensemble – vantdraught iv kubaterra – if you don’t mind it doesn’t matter krzysztof zalewski – złoto lam – lam lautbild – pulsus frequens lelek – zmierzch bogów liście – liście lonker see – split image lotto – elite feline ltv – wwa16 lxmp – żony w pracy łąki łan – syntonia łona i webber – nawiasem mówiąc maaaa – abhorrence and dismay maciej maciągowski – goddnadog maria peszek – karabin maria pomianowska ensemble – stwórco łaskawy martyna poznańska – speculative resonances mateusz franczak – long story short meeting by chance – inside out michał wolski – la mer miejscovi – tak się nie gra mikołaj trzaska i orkiestra klezmerska teatru sejneńskiego – wołyń mirt – random soundtrack modular string trio – part of the process mooryc – wiped out morte plays – anomalia mosaik – wolno! most – the beginning mutant goat – yonder naphta – 7th expedition niebiescy i kutman – skrzydło motyle niechęć – niechęć niemoc – paramaribo normal bias – normal bias obscure sphinx – epitaphs o.s.t.r. – życie po śmierci ola blińska – libelid oleś brothers & jorgos skolias – maggid olgierd dokalski – mirza tarak organek – czarna madonna osty – biblical times otsochodzi – slam palcolor – muranów workshop pasts – inner hiss pękala/kordylasińska/pękala – utwory na perkusję i urządzenia elektroakustyczne pictorial candi – forever till you die pimpono ensemble – hope love peace faith pink freud – plays autechre pio szorstkien – signum piotr zioła – revolving door pro8l3m – pro8l3m rafał flejter – siunjata rafał gorzycki trio – playing ragehammer – the hammer doctrine rara – wiatr rasmentalizm – 1985 rebeka – davos remek hanaj – nagrania terenowe snów resina – resina rhythm baboon – the lizard king robert piotrowicz – walser romantic fellas – how to be romantic rosalie – enuff różni wykonawcy – gzw czl kzk rss b0ys – body flow ryby – kenia sarius x soulpete – zero starań sebastian buczek – stara przyroda – oddech ludzi shy albatross – woman blue so slow – nomads sonar – pętle soniamiki – federico sorry boys – roma sowa (michał szturomski) – sowy polski. podział gatunkowy… szkatulski & kosmalski – mind parasites taco hemingway – hotel marmur ten typ mes – ała. the bartenders – poles are movin the kdms – new old normal the returners – nowa stara szkoła tides from nebula – safehaven tomasz mreńca – land tomasz sroczyński trio – primal tropy – eight pieces tsar – medusa ucieczka z kolonii – ucieczka z kolonii twardowski is a synth freak – when we were astronauts wacław zimpel – lines warszawskie combo taneczne – dancing, salon, ulica we draw a – ghosts we will fail – hand that heals / hand that bites wędrujący wiatr – o turniach, jeziorach i nocnych szlakach widt – widt x-navi:et – technosis zakrocki/olak/wielecki – spontaneous chamber music vol. 1 zamilska – undone zxsinclair – 001-999 złota jesień – czyściec ep żywizna – zaświeć niesiącku and other kurpian songs 150 utworów z 2016 roku na jednej playliście, która pozwala na chwilę uwierzyć, że ubiegły rok był jednak dobry. bo już nie tylko medialne podsumowania roku, ale nawet nasze bihajpowe rażą pesymizmem. od kilku tygodni przygotowujemy się do maratonu muzycznego – nie krótszego niż rok czy dwa temu. może będzie nawet będzie nas więcej, bo dołączyły chociażby mongolia, liban czy nowa zelandia. i w komentarzach do płyt z przeróżnych krajów przewijają się zwroty w rodzaju „harsh album for a harsh year”. tego wcześniej nie było. i nie chodzi nawet o trumpa. koreańczycy. brazylijczycy. wenezuelczycy. a w końcówce roku – niemcy. mieli się czym martwić u siebie. wczoraj tuż przed sylwestrowym wieczorem domykaliśmy z tureckim korespondentem jego nieprawdopodobne podsumowanie 40 płyt roku. kilka godzin później kolejna tragedia. „żeby nie zwariować – powiedział mi dziś rano – piszę o muzyce”. o zmartwieniach polskich w kontekście powyższego jakoś głupio pisać. ale poniekąd też żeby nie zwariować, jak w poprzednich latach wybraliśmy równo 30 płyt w gronie nieco ponad 20 dziennikarzy i blogerów. podsumowania nasze i innych krajów odpalamy już za kilka dni. a tymczasem zapraszam do czysto muzycznego streszczenia rocznej pracy stu pszczół. 30 utworów z listopada nasza comiesięczna plejlista międzynarodowa, zaczyna się od jednego z moich największych tegorocznych odkryć. i już nie tęsknię ani za sufjanem, ani za beirutem. czy powstanie scena środkowoeuropejska? takie pytanie postawili organizatorzy konferencji i festiwalu budapest showcase hub, która zadebiutowała tydzień temu w stolicy węgier. debatowaliśmy nad tym zagadnieniem w gronach rozmaitych, czasem absurdalnie dużych i sięgających od morza do morza (patrz niżej). pytanie wzięło się stąd, że mimo starań i inwestycji zachód jakoś ciągle nie chce zainteresować się muzykami z naszego regionu. niemal każdy z krajów na swój sposób próbuje eksportować lokalne talenty. ale wiele mówi to, że międzynarodowe osiągnięcia brodki czy estońskiego ewert and the two dragons uważa się właśnie za sukces. w niszach od metalu po awangardowy jazz radzimy sobie znakomicie, ale marzy się nam taka björk, która odmieni los regionu. wśród rozważanych scenariuszy dominowały dwa: stworzyć wspólną markę, dajmy na to new east, i promować objętą tym parasolem muzykę z regionu na zachodzie jako coś nowego, egzotycznego, modnego. problem w tym, że byłby to twór sztuczny, wydmuszka. bo przecież taki wspólny blok muzyczny wcale nie istnieje. poza tym po ćwierćwieczu uciekania od „bloku postsowieckiego” mało kto chce teraz do niego wracać. stworzyć faktyczną scenę regionalną, zaciekawić się sobą nawzajem i sprawić, by młody zdolny wykonawca z estonii czy słowenii nie myślał od razu o berlinie i londynie, lecz mógł sobie pograć po sąsiedzku: od bałtyku do adriatyku. jeśli taka integracja nastąpi, powstanie silny środkowoeuropejski rynek o naturalnym, a nie pompowanym potencjale eksportowym. mnie podoba się oczywiście bardziej wizja numer dwa. także dlatego, że sami próbujemy ją realizować na bihajpie. z perspektywy jakości samej muzyki regionu rozwiązanie to wydaje się wręcz oczywistością, gorzej z perspektywą marketingowo-zarobkową. ale gwarantuję przykładem własnym i rosnącej grupy znajomych, że da się i że warto przestawić uwagę z tego, co dyktują nam centra anglosaskie – na słuchanie rozproszone. aby do takiej środkowoeuropejskiej integracji doszło, na poziomie regionalnym musiałoby się jednak powtórzyć to, co wydarzyło się w ostatnich latach na poziomie lokalnym. weźmy polskę. najpierw zaczęły pojawiać się fantastyczne kapele. pojedyncze, potem całe zastępy. wreszcie znokautował nas spring break, który co roku prezentuje nową setkę młodych zdolnych. jest i poświęcona samym swoim „gazeta magnetofonowa”. słuchanie polskiej muzyki stało się więc możliwe, potem uzasadnione, w końcu czymś oczywistym. 10 lat temu wcale tak nie było! tony duckworth z oddziału pias na nasze okolice wspominał, że gdy przeprowadzał się do polski, był w stanie słuchać kilku rodzimych kapel. teraz dziesiątki dorównują konkurencji międzynarodowej. zmianę widać nawet w ofercie mniej patriotycznych festiwali, od open’era po offa. reprezentacja krajowa z roku na rok zyskuje na nich coraz większe – i coraz lepsze – miejsce. musi więc być muzyka. potem rodzi się świadomość jej istnienia. wreszcie punktowe zainteresowanie przeradza się w modę i wypada, trzeba wręcz wytwórnie krajowe śledzić. te trzy kroki doprowadziły nas do obecnego boomu polskiego grania. słusznie uważamy, że gra się u nas nie gorzej niż u nich. nikt nie ma wątpliwości, że w kraju można znaleźć tyle świetnej muzyki, że można by się wręcz ograniczyć do słuchania tylko jej. i że jest ważna. muzyka dzieje się (także) tutaj. * i teraz pytanie: czy uda się przeprowadzić podobny proces na poziomie regionu? muzyka już jest. czeka na to, by o jej istnieniu dowiedziały się publiczności sąsiednich krajów. sprzyjają temu regionalne festiwale w rodzaju tallin music week, słoweńskiego ment czy właśnie budapest showcase hub. ale to wciąż egzotyka, skok w bok. rzadko traktujemy muzykę sąsiadów jako coś istotnego i/lub atrakcyjnego. z reguły funkcjonujemy w dychotomii: scena krajowa vs. scena zachodnia. czy „większa reszta” wciśnie się między te dwie dominujące mniejszości? kłopot może polegać na tym, że owa muzyka „regionalna” znajduje się gdzieś pomiędzy „tam” oraz „tutaj”. wiadomo, że „tam” jest granie ważne i modne. piszą o tym pitchforki. wiadomo, że „tutaj” też jest ważne i modne. mówią i postują o tym znajomi. czy za lokalną, naszą, uznamy także muzykę zza miedzy? czy może pozostanie wciąż obcą, aczkolwiek nie tak ważną, jak ta bardziej obca – zachodnia? * pewną podpowiedzią może być boom na małe browary. popularność zyskała instytucja piwa lokalnego jako takiego. w pierwszej kolejności na tej nowej modzie skorzystali oczywiście rzemieślnicy krajowi. ale uwaga spłynęła także na czeskich, litewskich, niemieckich czy ukraińskich browarników. zakupy u zachodnich koncernów stały się za to obciachem. kibicowałbym więc temu, by promować słuchanie lokalnej muzyki jako takiej. prosto od producenta. craft music. bo słuchanie młodziutkiego duetu z krakowa, sypialnianego producenta z bratysławy czy wschodzącej kapeli indie z santiago de chile to poniekąd podobne doznania. dźwięki niefiltrowane. tak przynajmniej podpowiada mi doświadczenie bihajpowe. * w budapeszcie wystąpiło 26 wykonawców, z których dwudziestu – miło mi powiedzieć – prezentowaliśmy już na bihajpie. stąd łatwo przyszło nam zrobić festiwalową playlistę. ta playlista skądinąd pokazała, jak zdumiewająco przywiązani jesteśmy do przekonania, że jak śpiewać dla zagranicy, to tylko po angielsku. spoko, rozumiem argumenty, ale trochę nuda. bardzo dobrze wypadła w budapeszcie polska reprezentacja. brodka, która notabene trafiła na okładkę lokalnego periodyku muzycznego, zagrała na wieczorze otwarcia dla największej publiczności na całym festiwalu. wyluzowany, radosny koncert, daleki od tego z the great escape. mocny, ale bez patosu z występu (też świetnego) na offie. wielkim zaskoczeniem był dla mnie buslav, którego widziałem na żywo po raz pierwszy i od razu zapragnąłem powtórki. coals zagrali w najbardziej kameralnym klubie i w tym miejscu, w swojej sennej kategorii, również byli jedni z lepszych. ten polski zestaw – bbc – sugerowałby swoją drogą, że przy wyborze nazwy lub pseudonimu warto ustawiać się na początku alfabetu. na festiwale showcase’owe jeździ się jednak po odkrycia. dla mnie takim zdumiewającym odkryciem był kameralny, samotny, potężny występ sympatycznej studyjnie, fenomenalnej scenicznie chorwatki lovely quinces. na żywo to żywioł kalibru – tak! – pj harvey. tym większa niespodzianka, że był to pierwszy koncert tego wieczoru. skazany niejako na porażkę. a ona wyszła tylko z gitarą i mikrofonem podpiętym do oktawera i dla tych kilku zgromadzonych osób zaczęła grać tak, jakby stało przed nią kilka tysięcy. jeszcze sam sobie pozazdroszczę, że oglądałem ją w tak małym gronie. które jednak z utworu na utwór rosło, bo kto przychodził, ten już zostawał, wyjść się nie dało. odtąd kibicuję jej więc jak swojej. następne © 2017 - ziemianiczyja.pl projekt i wykonanie: buszewski.com


Here you find all texts from your page as Google (googlebot) and others search engines seen it.

Words density analysis:

Numbers of all words: 4145

One word

Two words phrases

Three words phrases

nie - 5.07% (210)
- 4.7% (195)
owa - 2.05% (85)
się - 1.86% (77)
ani - 1.79% (74)
czy - 1.57% (65)
że - 1.54% (64)
ale - 0.99% (41)
- 0.84% (35)
- 0.82% (34)
przy - 0.8% (33)
tak - 0.77% (32)
rok - 0.77% (32)
jak - 0.75% (31)
nas - 0.75% (31)
pod - 0.72% (30)
the - 0.68% (28)
ona - 0.63% (26)
nic - 0.6% (25)
tym - 0.6% (25)
niej - 0.6% (25)
raz - 0.58% (24)
roku - 0.55% (23)
kraj - 0.55% (23)
now - 0.53% (22)
and - 0.51% (21)
2016 - 0.46% (19)
jest - 0.46% (19)
nasz - 0.46% (19)
gra - 0.46% (19)
był - 0.41% (17)
tego - 0.41% (17)
płyt - 0.39% (16)
bihajp - 0.39% (16)
dni - 0.39% (16)
- 0.39% (16)
mnie - 0.39% (16)
dla - 0.39% (16)
2011 - 0.34% (14)
sam - 0.34% (14)
2009 - 0.31% (13)
2010 - 0.31% (13)
2013 - 0.31% (13)
2012 - 0.31% (13)
dzień - 0.29% (12)
lat - 0.29% (12)
więc - 0.29% (12)
jako - 0.29% (12)
2014 - 0.29% (12)
2015 - 0.29% (12)
taki - 0.27% (11)
czas - 0.27% (11)
ten - 0.27% (11)
jej - 0.27% (11)
for - 0.27% (11)
two - 0.27% (11)
nawet - 0.27% (11)
talk - 0.27% (11)
one - 0.24% (10)
nasze - 0.24% (10)
gdy - 0.24% (10)
już - 0.24% (10)
ano - 0.24% (10)
musi - 0.24% (10)
luty - 0.24% (10)
styczeń - 0.22% (9)
listopad - 0.22% (9)
maj - 0.22% (9)
przed - 0.22% (9)
marzec - 0.22% (9)
stu - 0.22% (9)
przez - 0.22% (9)
było - 0.22% (9)
all - 0.22% (9)
mer - 0.22% (9)
ostatni - 0.22% (9)
które - 0.22% (9)
nich - 0.22% (9)
podsumowania - 0.22% (9)
czasem - 0.19% (8)
obie - 0.19% (8)
polski - 0.19% (8)
czerwiec - 0.19% (8)
krajów - 0.19% (8)
właśnie - 0.19% (8)
head - 0.19% (8)
lipiec - 0.19% (8)
sierpień - 0.19% (8)
muzyka - 0.19% (8)
wrzesień - 0.19% (8)
także - 0.19% (8)
mniej - 0.19% (8)
kwiecień - 0.19% (8)
październik - 0.17% (7)
stara - 0.17% (7)
nam - 0.17% (7)
grudzień - 0.17% (7)
uda - 0.17% (7)
niż - 0.17% (7)
nowa - 0.17% (7)
który - 0.17% (7)
music - 0.17% (7)
takie - 0.17% (7)
trzy - 0.17% (7)
choć - 0.17% (7)
twór - 0.17% (7)
która - 0.17% (7)
muzyczny - 0.17% (7)
może - 0.17% (7)
radiohead - 0.17% (7)
razy - 0.17% (7)
low - 0.14% (6)
kto - 0.14% (6)
owego - 0.14% (6)
jednak - 0.14% (6)
sobie - 0.14% (6)
temu - 0.14% (6)
bardziej - 0.14% (6)
też - 0.14% (6)
polsce - 0.14% (6)
tylko - 0.14% (6)
tymczasem - 0.14% (6)
jakoś - 0.14% (6)
przynajmniej - 0.14% (6)
sen - 0.14% (6)
amp - 0.12% (5)
pojawia - 0.12% (5)
płyty - 0.12% (5)
bez - 0.12% (5)
tej - 0.12% (5)
nie. - 0.12% (5)
las - 0.12% (5)
swoje - 0.12% (5)
pół - 0.12% (5)
tych - 0.12% (5)
pio - 0.12% (5)
roma - 0.12% (5)
dziś - 0.12% (5)
muzyczne - 0.12% (5)
week - 0.12% (5)
między - 0.12% (5)
tallin - 0.12% (5)
jakie - 0.12% (5)
kraju - 0.12% (5)
pierwszy - 0.12% (5)
kilka - 0.12% (5)
oto - 0.12% (5)
niego - 0.12% (5)
stanie - 0.12% (5)
się, - 0.12% (5)
sowa - 0.12% (5)
regionu - 0.12% (5)
bihajpie - 0.12% (5)
artykuł - 0.12% (5)
rock - 0.12% (5)
naszego - 0.12% (5)
mówi - 0.12% (5)
you - 0.12% (5)
old - 0.12% (5)
ziemi - 0.12% (5)
- 0.12% (5)
lokalne - 0.12% (5)
chodzi - 0.12% (5)
końcu - 0.1% (4)
muzykę - 0.1% (4)
słowa - 0.1% (4)
można - 0.1% (4)
wciąż - 0.1% (4)
koniec - 0.1% (4)
oczywiście - 0.1% (4)
anna - 0.1% (4)
bihajpowe - 0.1% (4)
proc. - 0.1% (4)
mimo - 0.1% (4)
japoński - 0.1% (4)
dawne - 0.1% (4)
beat - 0.1% (4)
żeby - 0.1% (4)
muzycznego - 0.1% (4)
tutaj - 0.1% (4)
potem - 0.1% (4)
poza - 0.1% (4)
wręcz - 0.1% (4)
korespondent - 0.1% (4)
beehype - 0.1% (4)
jego - 0.1% (4)
tym, - 0.1% (4)
których - 0.1% (4)
land - 0.1% (4)
roku, - 0.1% (4)
głos - 0.1% (4)
tydzień - 0.1% (4)
oraz - 0.1% (4)
prezentuje - 0.1% (4)
spring - 0.1% (4)
teraz - 0.1% (4)
listy - 0.1% (4)
lata - 0.1% (4)
how - 0.1% (4)
tego, - 0.1% (4)
die - 0.1% (4)
albo - 0.1% (4)
jeśli - 0.1% (4)
słuchanie - 0.1% (4)
ensemble - 0.1% (4)
polecam - 0.1% (4)
dnia - 0.1% (4)
czym - 0.1% (4)
młody - 0.1% (4)
muzyki - 0.1% (4)
lam - 0.1% (4)
2017 - 0.1% (4)
scena - 0.1% (4)
drugiej - 0.1% (4)
trio - 0.1% (4)
tallinn - 0.1% (4)
lub - 0.1% (4)
całe - 0.07% (3)
stało - 0.07% (3)
sami - 0.07% (3)
coś - 0.07% (3)
możliwe - 0.07% (3)
poziomie - 0.07% (3)
love - 0.07% (3)
rodzi - 0.07% (3)
bardzo - 0.07% (3)
widać - 0.07% (3)
roku. - 0.07% (3)
osób - 0.07% (3)
części - 0.07% (3)
swojej - 0.07% (3)
którzy - 0.07% (3)
koncert - 0.07% (3)
tyle - 0.07% (3)
każdy - 0.07% (3)
podobne - 0.07% (3)
indie - 0.07% (3)
mówią - 0.07% (3)
jeszcze - 0.07% (3)
publiczności - 0.07% (3)
los - 0.07% (3)
japonii - 0.07% (3)
taka - 0.07% (3)
łan - 0.07% (3)
mes - 0.07% (3)
gronie - 0.07% (3)
till - 0.07% (3)
lista - 0.07% (3)
andrzej - 0.07% (3)
ola - 0.07% (3)
normal - 0.07% (3)
liście - 0.07% (3)
numer - 0.07% (3)
rzeczy - 0.07% (3)
niech - 0.07% (3)
dźwięki - 0.07% (3)
computer - 0.07% (3)
daniel - 0.07% (3)
dar - 0.07% (3)
iii - 0.07% (3)
ała. - 0.07% (3)
inny - 0.07% (3)
to, - 0.07% (3)
będzie - 0.07% (3)
trzeba - 0.07% (3)
japan - 0.07% (3)
nad - 0.07% (3)
showcase - 0.07% (3)
pytanie - 0.07% (3)
fisz - 0.07% (3)
mieli - 0.07% (3)
dwa - 0.07% (3)
are - 0.07% (3)
kilku - 0.07% (3)
beatles - 0.07% (3)
najbardziej - 0.07% (3)
pokazał - 0.07% (3)
other - 0.07% (3)
sięga - 0.07% (3)
new - 0.07% (3)
muzyce - 0.07% (3)
polityczny - 0.07% (3)
grać - 0.07% (3)
artystów - 0.07% (3)
colour - 0.07% (3)
„the - 0.07% (3)
dopiero - 0.07% (3)
years - 0.07% (3)
nowy - 0.07% (3)
time - 0.07% (3)
zdaniem - 0.07% (3)
zestaw - 0.07% (3)
przecież - 0.07% (3)
muzycznym - 0.07% (3)
trochę - 0.07% (3)
link - 0.07% (3)
której - 0.07% (3)
utwór - 0.07% (3)
rzadko - 0.07% (3)
swoim - 0.07% (3)
bym - 0.07% (3)
muzycznych - 0.07% (3)
estonii - 0.07% (3)
siebie - 0.07% (3)
strony - 0.07% (3)
producent - 0.07% (3)
przykład - 0.07% (3)
pitchfork - 0.07% (3)
cały - 0.07% (3)
ogóle - 0.07% (3)
słuchać - 0.07% (3)
kraju. - 0.07% (3)
coraz - 0.07% (3)
it’s - 0.07% (3)
short - 0.07% (3)
ostatniego - 0.07% (3)
ciągu - 0.07% (3)
that - 0.07% (3)
płyty, - 0.07% (3)
ostatnio - 0.07% (3)
więcej - 0.07% (3)
wcześniej - 0.07% (3)
być - 0.07% (3)
niedawnej - 0.07% (3)
okazuje - 0.07% (3)
zwykły - 0.07% (3)
jednej - 0.07% (3)
wreszcie - 0.07% (3)
festiwale - 0.07% (3)
nim - 0.07% (3)
otwiera - 0.07% (3)
dobrze - 0.07% (3)
ucieczka - 0.05% (2)
stąd - 0.05% (2)
hand - 0.05% (2)
budapeszcie - 0.05% (2)
krajach - 0.05% (2)
widt - 0.05% (2)
pojawiać - 0.05% (2)
kolonii - 0.05% (2)
muzycznie - 0.05% (2)
utworów - 0.05% (2)
tomasz - 0.05% (2)
producenta - 0.05% (2)
mieliśmy - 0.05% (2)
prosto - 0.05% (2)
napisałem - 0.05% (2)
komentarzach - 0.05% (2)
ubiegłego - 0.05% (2)
rodzaju - 0.05% (2)
harsh - 0.05% (2)
podsumowanie - 0.05% (2)
korespondentów - 0.05% (2)
wczoraj - 0.05% (2)
zwariować - 0.05% (2)
poniekąd - 0.05% (2)
ubiegły - 0.05% (2)
ludzi - 0.05% (2)
daleki - 0.05% (2)
resina - 0.05% (2)
times - 0.05% (2)
inner - 0.05% (2)
artykuły - 0.05% (2)
ziemia - 0.05% (2)
niczyja - 0.05% (2)
obok - 0.05% (2)
piotr - 0.05% (2)
pro8l3m - 0.05% (2)
większa - 0.05% (2)
rafał - 0.05% (2)
występ - 0.05% (2)
hammer - 0.05% (2)
wiatr - 0.05% (2)
king - 0.05% (2)
powstanie - 0.05% (2)
romantic - 0.05% (2)
początku - 0.05% (2)
różni - 0.05% (2)
starań - 0.05% (2)
zaczyna - 0.05% (2)
ilu - 0.05% (2)
tekstu - 0.05% (2)
cieszy - 0.05% (2)
byli - 0.05% (2)
żywo - 0.05% (2)
kolejne - 0.05% (2)
jakiś - 0.05% (2)
nami - 0.05% (2)
naszych - 0.05% (2)
lokalnego - 0.05% (2)
promować - 0.05% (2)
regionalną, - 0.05% (2)
rozmaitych - 0.05% (2)
zdolny - 0.05% (2)
razu - 0.05% (2)
mógł - 0.05% (2)
środkowoeuropejski - 0.05% (2)
bihajpie. - 0.05% (2)
konferencji - 0.05% (2)
jakości - 0.05% (2)
sąsiadów - 0.05% (2)
gorzej - 0.05% (2)
warto - 0.05% (2)
anglosaskie - 0.05% (2)
aby - 0.05% (2)
wcale - 0.05% (2)
takiej - 0.05% (2)
dyskusji - 0.05% (2)
lokalną - 0.05% (2)
latach - 0.05% (2)
scenę - 0.05% (2)
oddał - 0.05% (2)
chciałem - 0.05% (2)
właśnie. - 0.05% (2)
reprezentacja - 0.05% (2)
krajowa - 0.05% (2)
większe - 0.05% (2)
proces - 0.05% (2)
da, - 0.05% (2)
nigdy - 0.05% (2)
najbliższy - 0.05% (2)
spring”, - 0.05% (2)
regionu. - 0.05% (2)
over - 0.05% (2)
boom - 0.05% (2)
festiwalu - 0.05% (2)
budapest - 0.05% (2)
wiosny. - 0.05% (2)
„tutaj” - 0.05% (2)
piszą - 0.05% (2)
modne. - 0.05% (2)
ważne - 0.05% (2)
morza - 0.05% (2)
zachód - 0.05% (2)
chce - 0.05% (2)
próbuje - 0.05% (2)
blok - 0.05% (2)
krajów. - 0.05% (2)
wiele - 0.05% (2)
week, - 0.05% (2)
międzynarodowe - 0.05% (2)
tegorocznym - 0.05% (2)
życie - 0.05% (2)
jazz - 0.05% (2)
wiadomo, - 0.05% (2)
stworzyć - 0.05% (2)
bihajpowy - 0.05% (2)
jadącym - 0.05% (2)
„tam” - 0.05% (2)
wspólny - 0.05% (2)
uważa - 0.05% (2)
okazji - 0.05% (2)
bias - 0.05% (2)
naszą - 0.05% (2)
dotyczy - 0.05% (2)
importu - 0.05% (2)
nieco - 0.05% (2)
pokazuje - 0.05% (2)
prezentujemy - 0.05% (2)
ciekawy - 0.05% (2)
kasi - 0.05% (2)
wieku - 0.05% (2)
uwagę - 0.05% (2)
kontekst - 0.05% (2)
skądinąd - 0.05% (2)
doszły - 0.05% (2)
razem - 0.05% (2)
największych - 0.05% (2)
otwarcia - 0.05% (2)
przykładem - 0.05% (2)
wyjaśni - 0.05% (2)
more - 0.05% (2)
ich. - 0.05% (2)
japonia - 0.05% (2)
„neublížil - 0.05% (2)
ventures - 0.05% (2)
ago. - 0.05% (2)
som”, - 0.05% (2)
group - 0.05% (2)
zwycięzcy - 0.05% (2)
tytuł - 0.05% (2)
most - 0.05% (2)
znów - 0.05% (2)
mówiąc - 0.05% (2)
funkcjonuje - 0.05% (2)
lepszy - 0.05% (2)
wydaje - 0.05% (2)
kampus - 0.05% (2)
japońska - 0.05% (2)
tych, - 0.05% (2)
prowadziły - 0.05% (2)
zaangażowania - 0.05% (2)
miano - 0.05% (2)
równie - 0.05% (2)
utworu - 0.05% (2)
przejęciem - 0.05% (2)
zaangażowanie - 0.05% (2)
takich - 0.05% (2)
wyborze - 0.05% (2)
mocne - 0.05% (2)
słuchacz - 0.05% (2)
zagraniczny - 0.05% (2)
perspektywy - 0.05% (2)
ukryte - 0.05% (2)
ostatnich - 0.05% (2)
gdzie - 0.05% (2)
radiu - 0.05% (2)
naszym - 0.05% (2)
odpowiada - 0.05% (2)
jesteśmy - 0.05% (2)
tygodni - 0.05% (2)
punkt - 0.05% (2)
później - 0.05% (2)
młodym - 0.05% (2)
wszystkie - 0.05% (2)
najpierw - 0.05% (2)
nowego - 0.05% (2)
którego - 0.05% (2)
półtora - 0.05% (2)
polityki - 0.05% (2)
fiszki - 0.05% (2)
tuż - 0.05% (2)
przełoży - 0.05% (2)
postarała. - 0.05% (2)
publiczność - 0.05% (2)
2016, - 0.05% (2)
from - 0.05% (2)
jacek - 0.05% (2)
lot - 0.05% (2)
hey - 0.05% (2)
soul - 0.05% (2)
hańba - 0.05% (2)
paweł - 0.05% (2)
duży - 0.05% (2)
jesień - 0.05% (2)
here - 0.05% (2)
rzeczywiście - 0.05% (2)
niegasnące - 0.05% (2)
spaleniak - 0.05% (2)
brodka - 0.05% (2)
mort - 0.05% (2)
recenzji - 0.05% (2)
zła - 0.05% (2)
vs. - 0.05% (2)
maria - 0.05% (2)
niechęć - 0.05% (2)
plays - 0.05% (2)
jakieś - 0.05% (2)
wspomniany - 0.05% (2)
michał - 0.05% (2)
out - 0.05% (2)
maciej - 0.05% (2)
nazwy - 0.05% (2)
polskiej - 0.05% (2)
„ok - 0.05% (2)
mind - 0.05% (2)
kuba - 0.05% (2)
wspomina - 0.05% (2)
kroki - 0.05% (2)
dobry - 0.05% (2)
dzięki - 0.05% (2)
tak, - 0.05% (2)
lokalnej - 0.05% (2)
zaangażowana - 0.05% (2)
wielkim - 0.05% (2)
long - 0.05% (2)
dlaczego - 0.05% (2)
but - 0.05% (2)
moment - 0.05% (2)
still - 0.05% (2)
wskaźnik - 0.05% (2)
dlatego, - 0.05% (2)
sprzedaży - 0.05% (2)
chyba - 0.05% (2)
niektórych - 0.05% (2)
artysta - 0.05% (2)
samo - 0.05% (2)
ile - 0.05% (2)
wszystko - 0.05% (2)
zaraz - 0.05% (2)
kujawski - 0.05% (2)
string - 0.05% (2)
bartek - 0.05% (2)
dawni - 0.05% (2)
joanna - 0.05% (2)
pewnie - 0.05% (2)
nowak - 0.05% (2)
quartet - 0.05% (2)
słuchałem - 0.05% (2)
polskich - 0.05% (2)
arrm - 0.05% (2)
dwie - 0.05% (2)
trzeci - 0.05% (2)
wybraliśmy - 0.05% (2)
blogerów - 0.05% (2)
dziennikarzy - 0.05% (2)
polskę. - 0.05% (2)
pracy - 0.05% (2)
się w - 0.29% (12)
się na - 0.14% (6)
się z - 0.12% (5)
na bihajpie - 0.12% (5)
płyt z - 0.12% (5)
talk talk - 0.12% (5)
się nie - 0.12% (5)
w polsce - 0.12% (5)
roku na - 0.1% (4)
– the - 0.1% (4)
– na - 0.1% (4)
ensemble – - 0.1% (4)
– la - 0.1% (4)
tallinn music - 0.1% (4)
w końcu - 0.07% (3)
się właśnie - 0.07% (3)
– do - 0.07% (3)
także na - 0.07% (3)
„the colour - 0.07% (3)
tym, że - 0.07% (3)
trio – - 0.07% (3)
się do - 0.07% (3)
by się - 0.07% (3)
trzy razy - 0.07% (3)
roku, że - 0.07% (3)
– nie - 0.07% (3)
z drugiej - 0.07% (3)
colour of - 0.07% (3)
w ciągu - 0.07% (3)
w ogóle - 0.07% (3)
na poziomie - 0.07% (3)
da się - 0.07% (3)
– tak - 0.05% (2)
i modne. - 0.05% (2)
jak ta - 0.05% (2)
się jednak - 0.05% (2)
kujawski – - 0.05% (2)
muzykę z - 0.05% (2)
quartet – - 0.05% (2)
na bihajpie. - 0.05% (2)
i blogerów - 0.05% (2)
w gronie - 0.05% (2)
od tego - 0.05% (2)
na żywo - 0.05% (2)
nawet w - 0.05% (2)
normal bias - 0.05% (2)
wiadomo, że - 0.05% (2)
z naszego - 0.05% (2)
z kolonii - 0.05% (2)
hand that - 0.05% (2)
jesień – - 0.05% (2)
już nie - 0.05% (2)
się wręcz - 0.05% (2)
nawet o - 0.05% (2)
żeby nie - 0.05% (2)
30 płyt - 0.05% (2)
ani za - 0.05% (2)
budapest showcase - 0.05% (2)
temu w - 0.05% (2)
od razu - 0.05% (2)
w rodzaju - 0.05% (2)
artykuł o - 0.05% (2)
z 2016 - 0.05% (2)
– ale - 0.05% (2)
nigdy nie - 0.05% (2)
to jest - 0.05% (2)
a short - 0.05% (2)
ostatniego roku - 0.05% (2)
na cały - 0.05% (2)
pojawia się - 0.05% (2)
takie radiohead - 0.05% (2)
w swoim - 0.05% (2)
uda się - 0.05% (2)
muzyka zaangażowana - 0.05% (2)
tego, co - 0.05% (2)
ciągu ostatniego - 0.05% (2)
ubiegłego roku - 0.05% (2)
of spring”, - 0.05% (2)
i dziś - 0.05% (2)
music week, - 0.05% (2)
artystów z - 0.05% (2)
a tymczasem - 0.05% (2)
a już - 0.05% (2)
zdaniem niektórych - 0.05% (2)
że mu - 0.05% (2)
z perspektywy - 0.05% (2)
japońska publiczność - 0.05% (2)
ago. the - 0.05% (2)
in the - 0.05% (2)
po raz - 0.05% (2)
w radiu - 0.05% (2)
o muzyce - 0.05% (2)
radiu kampus - 0.05% (2)
fiszki polityki - 0.05% (2)
przy okazji - 0.05% (2)
sam utwór - 0.05% (2)
się także - 0.05% (2)
z przejęciem - 0.05% (2)
bo przecież - 0.05% (2)
– co - 0.05% (2)
nie ma - 0.05% (2)
a nawet - 0.05% (2)
ostatnich lat - 0.05% (2)
kilka dni - 0.05% (2)
„neublížil som”, - 0.05% (2)
jednak po - 0.05% (2)
o talk talk - 0.07% (3)
„the colour of - 0.07% (3)
z drugiej strony - 0.05% (2)
ciągu ostatniego roku - 0.05% (2)
się także na - 0.05% (2)
w radiu kampus - 0.05% (2)
ciekawy artykuł o - 0.05% (2)
dziennikarzy i blogerów - 0.05% (2)
po raz pierwszy - 0.05% (2)
się jednak po - 0.05% (2)

Here you can find chart of all your popular one, two and three word phrases. Google and others search engines means your page is about words you use frequently.

Copyright © 2015-2016 hupso.pl. All rights reserved. FB | +G | Twitter

Hupso.pl jest serwisem internetowym, w którym jednym kliknieciem możesz szybko i łatwo sprawdź stronę www pod kątem SEO. Oferujemy darmowe pozycjonowanie stron internetowych oraz wycena domen i stron internetowych. Prowadzimy ranking polskich stron internetowych oraz ranking stron alexa.