4.07 score from hupso.pl for:
ziemianiczyja.pl



HTML Content


Titleziemia niczyja | mariusz herma - blog muzyczny

Length: 46, Words: 7
Description blog muzyczny

Length: 13, Words: 2
Keywords pusty
Robots
Charset UTF-8
Og Meta - Title pusty
Og Meta - Description pusty
Og Meta - Site name pusty
Tytuł powinien zawierać pomiędzy 10 a 70 znaków (ze spacjami), a mniej niż 12 słów w długości.
Meta opis powinien zawierać pomiędzy 50 a 160 znaków (łącznie ze spacjami), a mniej niż 24 słów w długości.
Kodowanie znaków powinny być określone , UTF-8 jest chyba najlepszy zestaw znaków, aby przejść z powodu UTF-8 jest bardziej międzynarodowy kodowaniem.
Otwarte obiekty wykresu powinny być obecne w stronie internetowej (więcej informacji na temat protokołu OpenGraph: http://ogp.me/)

SEO Content

Words/Characters 2641
Text/HTML 40.65 %
Headings H1 11
H2 0
H3 0
H4 0
H5 0
H6 0
H1
ziemia niczyja pisze mariusz herma
trafiony zatopiony
najlepsze letnie festiwale
33 utwory z czerwca
w połowie drogi
35 utworów z maja
może i mój najlepszy wywiad
jak pitchfork dorastał
33 utwory z kwietnia
polska muzyka na eksport + wywiad z hańbą!
muzyka jako narzędzie?
H2
H3
H4
H5
H6
strong
moretti:
wodecki:
skąd wziął się wyjazd na sxsw?
hańba!
coś was w teksasie zaskoczyło?
w kontekście takich wyjazdów powraca pytanie: czy to się w ogóle „opłaca”, lecieć tak przez cały świat?
a jak to było z zeszłorocznymi koncertami w usa? i tegorocznymi w europie? jak do nich dochodzi?
i jaki jest cel tego zagranicznego koncertowania?
co radzilibyście młodym polskim muzykom, którzy marzą o graniu za granicą?
czy ktoś dla was był inspiracją w kwestii grania na eksport?
b
i
moretti:
wodecki:
skąd wziął się wyjazd na sxsw?
hańba!
coś was w teksasie zaskoczyło?
w kontekście takich wyjazdów powraca pytanie: czy to się w ogóle „opłaca”, lecieć tak przez cały świat?
a jak to było z zeszłorocznymi koncertami w usa? i tegorocznymi w europie? jak do nich dochodzi?
i jaki jest cel tego zagranicznego koncertowania?
co radzilibyście młodym polskim muzykom, którzy marzą o graniu za granicą?
czy ktoś dla was był inspiracją w kwestii grania na eksport?
em
Bolds strong 10
b 0
i 10
em 0
Zawartość strony internetowej powinno zawierać więcej niż 250 słów, z stopa tekst / kod jest wyższy niż 20%.
Pozycji używać znaczników (h1, h2, h3, ...), aby określić temat sekcji lub ustępów na stronie, ale zwykle, użyj mniej niż 6 dla każdego tagu pozycje zachować swoją stronę zwięzły.
Styl używać silnych i kursywy znaczniki podkreślić swoje słowa kluczowe swojej stronie, ale nie nadużywać (mniej niż 16 silnych tagi i 16 znaczników kursywy)

Statystyki strony

twitter:title pusty
twitter:description pusty
google+ itemprop=name pusty
Pliki zewnętrzne 15
Pliki CSS 4
Pliki javascript 11
Plik należy zmniejszyć całkowite odwołanie plików (CSS + JavaScript) do 7-8 maksymalnie.

Linki wewnętrzne i zewnętrzne

Linki 161
Linki wewnętrzne 4
Linki zewnętrzne 157
Linki bez atrybutu Title 161
Linki z atrybutem NOFOLLOW 0
Linki - Użyj atrybutu tytuł dla każdego łącza. Nofollow link jest link, który nie pozwala wyszukiwarkom boty zrealizują są odnośniki no follow. Należy zwracać uwagę na ich użytkowania

Linki wewnętrzne

artykuły /artykuly/
wywiady /wywiady/
archiwum
mailto:mariusz.herma@ziemianiczyja.pl

Linki zewnętrzne

beehype http://beehy.pe/
polityka http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka
lipiec 2017 http://www.ziemianiczyja.pl/2017/07/
czerwiec 2017 http://www.ziemianiczyja.pl/2017/06/
maj 2017 http://www.ziemianiczyja.pl/2017/05/
kwiecień 2017 http://www.ziemianiczyja.pl/2017/04/
marzec 2017 http://www.ziemianiczyja.pl/2017/03/
luty 2017 http://www.ziemianiczyja.pl/2017/02/
styczeń 2017 http://www.ziemianiczyja.pl/2017/01/
listopad 2016 http://www.ziemianiczyja.pl/2016/11/
wrzesień 2016 http://www.ziemianiczyja.pl/2016/09/
sierpień 2016 http://www.ziemianiczyja.pl/2016/08/
lipiec 2016 http://www.ziemianiczyja.pl/2016/07/
czerwiec 2016 http://www.ziemianiczyja.pl/2016/06/
maj 2016 http://www.ziemianiczyja.pl/2016/05/
kwiecień 2016 http://www.ziemianiczyja.pl/2016/04/
marzec 2016 http://www.ziemianiczyja.pl/2016/03/
luty 2016 http://www.ziemianiczyja.pl/2016/02/
styczeń 2016 http://www.ziemianiczyja.pl/2016/01/
grudzień 2015 http://www.ziemianiczyja.pl/2015/12/
listopad 2015 http://www.ziemianiczyja.pl/2015/11/
październik 2015 http://www.ziemianiczyja.pl/2015/10/
wrzesień 2015 http://www.ziemianiczyja.pl/2015/09/
sierpień 2015 http://www.ziemianiczyja.pl/2015/08/
lipiec 2015 http://www.ziemianiczyja.pl/2015/07/
czerwiec 2015 http://www.ziemianiczyja.pl/2015/06/
maj 2015 http://www.ziemianiczyja.pl/2015/05/
kwiecień 2015 http://www.ziemianiczyja.pl/2015/04/
marzec 2015 http://www.ziemianiczyja.pl/2015/03/
luty 2015 http://www.ziemianiczyja.pl/2015/02/
styczeń 2015 http://www.ziemianiczyja.pl/2015/01/
grudzień 2014 http://www.ziemianiczyja.pl/2014/12/
listopad 2014 http://www.ziemianiczyja.pl/2014/11/
październik 2014 http://www.ziemianiczyja.pl/2014/10/
wrzesień 2014 http://www.ziemianiczyja.pl/2014/09/
sierpień 2014 http://www.ziemianiczyja.pl/2014/08/
lipiec 2014 http://www.ziemianiczyja.pl/2014/07/
czerwiec 2014 http://www.ziemianiczyja.pl/2014/06/
maj 2014 http://www.ziemianiczyja.pl/2014/05/
kwiecień 2014 http://www.ziemianiczyja.pl/2014/04/
marzec 2014 http://www.ziemianiczyja.pl/2014/03/
luty 2014 http://www.ziemianiczyja.pl/2014/02/
styczeń 2014 http://www.ziemianiczyja.pl/2014/01/
grudzień 2013 http://www.ziemianiczyja.pl/2013/12/
listopad 2013 http://www.ziemianiczyja.pl/2013/11/
październik 2013 http://www.ziemianiczyja.pl/2013/10/
wrzesień 2013 http://www.ziemianiczyja.pl/2013/09/
sierpień 2013 http://www.ziemianiczyja.pl/2013/08/
lipiec 2013 http://www.ziemianiczyja.pl/2013/07/
czerwiec 2013 http://www.ziemianiczyja.pl/2013/06/
maj 2013 http://www.ziemianiczyja.pl/2013/05/
kwiecień 2013 http://www.ziemianiczyja.pl/2013/04/
marzec 2013 http://www.ziemianiczyja.pl/2013/03/
luty 2013 http://www.ziemianiczyja.pl/2013/02/
styczeń 2013 http://www.ziemianiczyja.pl/2013/01/
grudzień 2012 http://www.ziemianiczyja.pl/2012/12/
listopad 2012 http://www.ziemianiczyja.pl/2012/11/
październik 2012 http://www.ziemianiczyja.pl/2012/10/
wrzesień 2012 http://www.ziemianiczyja.pl/2012/09/
sierpień 2012 http://www.ziemianiczyja.pl/2012/08/
lipiec 2012 http://www.ziemianiczyja.pl/2012/07/
czerwiec 2012 http://www.ziemianiczyja.pl/2012/06/
maj 2012 http://www.ziemianiczyja.pl/2012/05/
kwiecień 2012 http://www.ziemianiczyja.pl/2012/04/
marzec 2012 http://www.ziemianiczyja.pl/2012/03/
luty 2012 http://www.ziemianiczyja.pl/2012/02/
styczeń 2012 http://www.ziemianiczyja.pl/2012/01/
grudzień 2011 http://www.ziemianiczyja.pl/2011/12/
listopad 2011 http://www.ziemianiczyja.pl/2011/11/
październik 2011 http://www.ziemianiczyja.pl/2011/10/
wrzesień 2011 http://www.ziemianiczyja.pl/2011/09/
sierpień 2011 http://www.ziemianiczyja.pl/2011/08/
lipiec 2011 http://www.ziemianiczyja.pl/2011/07/
czerwiec 2011 http://www.ziemianiczyja.pl/2011/06/
maj 2011 http://www.ziemianiczyja.pl/2011/05/
kwiecień 2011 http://www.ziemianiczyja.pl/2011/04/
marzec 2011 http://www.ziemianiczyja.pl/2011/03/
luty 2011 http://www.ziemianiczyja.pl/2011/02/
styczeń 2011 http://www.ziemianiczyja.pl/2011/01/
grudzień 2010 http://www.ziemianiczyja.pl/2010/12/
listopad 2010 http://www.ziemianiczyja.pl/2010/11/
październik 2010 http://www.ziemianiczyja.pl/2010/10/
wrzesień 2010 http://www.ziemianiczyja.pl/2010/09/
sierpień 2010 http://www.ziemianiczyja.pl/2010/08/
lipiec 2010 http://www.ziemianiczyja.pl/2010/07/
czerwiec 2010 http://www.ziemianiczyja.pl/2010/06/
maj 2010 http://www.ziemianiczyja.pl/2010/05/
kwiecień 2010 http://www.ziemianiczyja.pl/2010/04/
marzec 2010 http://www.ziemianiczyja.pl/2010/03/
luty 2010 http://www.ziemianiczyja.pl/2010/02/
styczeń 2010 http://www.ziemianiczyja.pl/2010/01/
grudzień 2009 http://www.ziemianiczyja.pl/2009/12/
listopad 2009 http://www.ziemianiczyja.pl/2009/11/
październik 2009 http://www.ziemianiczyja.pl/2009/10/
wrzesień 2009 http://www.ziemianiczyja.pl/2009/09/
sierpień 2009 http://www.ziemianiczyja.pl/2009/08/
lipiec 2009 http://www.ziemianiczyja.pl/2009/07/
czerwiec 2009 http://www.ziemianiczyja.pl/2009/06/
maj 2009 http://www.ziemianiczyja.pl/2009/05/
kwiecień 2009 http://www.ziemianiczyja.pl/2009/04/
marzec 2009 http://www.ziemianiczyja.pl/2009/03/
luty 2009 http://www.ziemianiczyja.pl/2009/02/
styczeń 2009 http://www.ziemianiczyja.pl/2009/01/
https://twitter.com/mariuszherma
http://www.ziemianiczyja.pl/feed/
- http://www.ziemianiczyja.pl
ziemia niczyja http://www.ziemianiczyja.pl
pisze mariusz herma http://www.ziemianiczyja.pl
- http://www.ziemianiczyja.pl/2017/07/gazeta-magnetofonowa-o-gustach-sie-nie-dyskutuje/
trafiony zatopiony http://www.ziemianiczyja.pl/2017/07/gazeta-magnetofonowa-o-gustach-sie-nie-dyskutuje/
- http://www.ziemianiczyja.pl/2017/07/najlepsze-letnie-festiwale-beehype/
najlepsze letnie festiwale http://www.ziemianiczyja.pl/2017/07/najlepsze-letnie-festiwale-beehype/
imponujące zestawienie http://beehy.pe/best-music-festivals-around-the-world-q3-2017/
- http://www.ziemianiczyja.pl/2017/07/33-utwory-z-czerwca/
33 utwory z czerwca http://www.ziemianiczyja.pl/2017/07/33-utwory-z-czerwca/
pierwszą połowę https://soundcloud.com/beehype/sets/best-of-june-2017
na spotify https://open.spotify.com/user/beehype/playlist/2xmpfidoyu4vhi6b7d2yxe
malowniczego teledysku https://www.youtube.com/watch?v=s2sg18dvjay
- http://www.ziemianiczyja.pl/2017/06/w-polowie-drogi/
w połowie drogi http://www.ziemianiczyja.pl/2017/06/w-polowie-drogi/
halfway festival http://www.halfwayfestival.com/
sugerują https://twitter.com/halfwayfestival/status/877644098613727232
tusk http://www.bbc.com/news/uk-politics-40362594
innych brzmień http://www.innebrzmienia.eu/
żarcie primaaprilisowym http://www.ziemianiczyja.pl/2016/04/scena-beehype-off-festival/
juana molina http://beehy.pe/juana-molina-cosoco-halo-argentina/
- http://www.ziemianiczyja.pl/2017/06/35-utworow-z-maja/
35 utworów z maja http://www.ziemianiczyja.pl/2017/06/35-utworow-z-maja/
pierwszą połowę https://soundcloud.com/beehype/sets/best-of-may-2017
taką oto stronkę https://musicmap.global/discover/
- http://www.ziemianiczyja.pl/2017/05/moze-i-moj-najlepszy-wywiad/
może i mój najlepszy wywiad http://www.ziemianiczyja.pl/2017/05/moze-i-moj-najlepszy-wywiad/
dlatego się z niego wyciąłem http://www.dwutygodnik.com/artykul/4654-przeczesalismy-te-twoja-plyte.html
off festivalu http://www.ziemianiczyja.pl/2013/08/zbigniew-wodecki-mitch-and-mitch-off-festival/
- http://www.ziemianiczyja.pl/2017/05/jak-pitchfork-dorastal/
jak pitchfork dorastał http://www.ziemianiczyja.pl/2017/05/jak-pitchfork-dorastal/
bloomberg” https://www.bloomberg.com/news/features/2017-05-03/pitchfork-grows-up
z naczelnym pitchforka http://www.ziemianiczyja.pl/2011/09/ryan-schreiber-pitchfork-wywiad/
- http://www.ziemianiczyja.pl/2017/04/33-utwory-z-kwietnia/
33 utwory z kwietnia http://www.ziemianiczyja.pl/2017/04/33-utwory-z-kwietnia/
pierwszą połowę https://soundcloud.com/beehype/sets/best-of-april-2017
- http://www.ziemianiczyja.pl/2017/04/polska-muzyka-eksport-wywiad-hanba/
polska muzyka na eksport + wywiad z hańbą! http://www.ziemianiczyja.pl/2017/04/polska-muzyka-eksport-wywiad-hanba/
sukcesy eksportowe polaków http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/1701824,1,polska-muzyka-eksportowa.read
- http://www.ziemianiczyja.pl/2017/04/tallinn-music-week-2017-2/
muzyka jako narzędzie? http://www.ziemianiczyja.pl/2017/04/tallinn-music-week-2017-2/
tallinn music week https://tmw.ee/
na stronie „polityki” http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/1701032,1,muzyka-jako-katalizator-przemian-tak-to-widza-estonczycy.read
siv jakobsen https://soundcloud.com/sivmusic/like-i-used-to
sheep got waxed http://beehy.pe/sheep-got-waxed-pushy-forro-lithuania/
židrūns http://beehy.pe/zidruns-tomins-latvia/
žen http://beehy.pe/croatia-zen-kraj-pocetak/
mikko joensuu http://beehy.pe/mikko-joensuu-amen-1-finland/
daf https://soundcloud.com/jodaf/daf-vs-masta-robusta-suured-kollid
zachwycałem http://www.ziemianiczyja.pl/2016/02/ment-ljubljana/
następne http://www.ziemianiczyja.pl/page/2/
buszewski.com http://buszewski.com

Zdjęcia

Zdjęcia 22
Zdjęcia bez atrybutu ALT 2
Zdjęcia bez atrybutu TITLE 3
Korzystanie Obraz ALT i TITLE atrybutu dla każdego obrazu.

Zdjęcia bez atrybutu TITLE

http://www.ziemianiczyja.pl/wp-content/themes/1618/images/logo.png
http://www.ziemianiczyja.pl/wp-content/uploads/2017/04/japan_640.png
http://www.ziemianiczyja.pl/wp-content/uploads/2017/04/estonia_640.png

Zdjęcia bez atrybutu ALT

http://www.ziemianiczyja.pl/wp-content/uploads/2017/04/japan_640.png
http://www.ziemianiczyja.pl/wp-content/uploads/2017/04/estonia_640.png

Ranking:


Alexa Traffic
Daily Global Rank Trend
Daily Reach (Percent)









Majestic SEO











Text on page:

 beehype + polityka artykuły wywiady archiwum lipiec 2017 czerwiec 2017 maj 2017 kwiecień 2017 marzec 2017 luty 2017 styczeń 2017 listopad 2016 wrzesień 2016 sierpień 2016 lipiec 2016 czerwiec 2016 maj 2016 kwiecień 2016 marzec 2016 luty 2016 styczeń 2016 grudzień 2015 listopad 2015 październik 2015 wrzesień 2015 sierpień 2015 lipiec 2015 czerwiec 2015 maj 2015 kwiecień 2015 marzec 2015 luty 2015 styczeń 2015 grudzień 2014 listopad 2014 październik 2014 wrzesień 2014 sierpień 2014 lipiec 2014 czerwiec 2014 maj 2014 kwiecień 2014 marzec 2014 luty 2014 styczeń 2014 grudzień 2013 listopad 2013 październik 2013 wrzesień 2013 sierpień 2013 lipiec 2013 czerwiec 2013 maj 2013 kwiecień 2013 marzec 2013 luty 2013 styczeń 2013 grudzień 2012 listopad 2012 październik 2012 wrzesień 2012 sierpień 2012 lipiec 2012 czerwiec 2012 maj 2012 kwiecień 2012 marzec 2012 luty 2012 styczeń 2012 grudzień 2011 listopad 2011 październik 2011 wrzesień 2011 sierpień 2011 lipiec 2011 czerwiec 2011 maj 2011 kwiecień 2011 marzec 2011 luty 2011 styczeń 2011 grudzień 2010 listopad 2010 październik 2010 wrzesień 2010 sierpień 2010 lipiec 2010 czerwiec 2010 maj 2010 kwiecień 2010 marzec 2010 luty 2010 styczeń 2010 grudzień 2009 listopad 2009 październik 2009 wrzesień 2009 sierpień 2009 lipiec 2009 czerwiec 2009 maj 2009 kwiecień 2009 marzec 2009 luty 2009 styczeń 2009 - - ziemia niczyja pisze mariusz herma trafiony zatopiony doczytałem nowy numer „gazety magnetofonowej” dopiero do połowy, ale raczej nic nie przebije wydźwięku tego fragmentu: „jeśli chodzi o niszowe i ciężko sprzedawalne, cięzko promowalne rzeczy, to bardzo wiele zależy od indywidualnego profilu wytwórni i indywidualnych upodobań. (…) i jeśli universal nie ma wykonawców, którzy wygrywali zeszłoroczne rankingi płyt roku, to tylko dlatego, że wybieraliśmy to, co lubimy.” jan kubicki, prezes universal music polska wypowiedź pochodzi z dyskusji poświęconej przepaści między polskimi niszami (które „aż kipią od muzyki na światowym poziomie”) a polskim mainstreamem (który „ledwo bulgocze ciekawymi albumami”). najlepsze letnie festiwale letnie w rozumieniu północnopółkulowym, bo w botswanie niby zima. na pewno niekompletna, ale chyba najbardziej imponujące zestawienie tego rodzaju, jakie widziałem. i gdyby się dało, chętnie według tego planu przeżyłbym to lato (zimę). 33 utwory z czerwca i jak zawsze polecam gorąco przynajmniej pierwszą połowę playlisty. poza soundcloudem jesteśmy też, w ramach dostępnych utworów, na spotify. a ta ukrainka na okładce z niezwykle malowniczego teledysku. w połowie drogi moim największym przegapieniem tego roku jest prawdopodobnie niestawienie się na prawdopodobnie ostatniej edycji halfway festival. zwijanie się sugerują organizatorzy, choć jak ten tusk: „i’m a dreamer”. a gdybym sam był włodarzem jakiegoś miasta, to skorzystałbym z okazji i zaimportował halfway tak, jak katowice sprowadziły sobie gotowego offa. zgodnie z nazwą halfway próbował przez te sześć edycji odnaleźć się pomiędzy muzyką anglosaską a resztą świata. i to może najtrudniejsze miejsce. na zachodnie gwiazdy przychodzą tłumy. na „muzykę świata” także łatwo łowi się ludzi: popatrzmy na wysyp (świetnych) wydarzeń world music tylko z obecnego miesiąca: ethno port, etno kraków, globaltica… halfway jest w zapomnianym „pomiędzy” i blisko mu w tym chyba tylko do lubelskich innych brzmień, które skądinąd będą moim kolejnym przegapieniem. poza działalnością misyjną, halfwayowi jestem wdzięczny także prywatnie. bo chyba z organizatorem jako pierwszym dyskutowałem o czym takim, jak scena beehype, bodaj po zeszłorocznym żarcie primaaprilisowym. i choć poważniej tematu nie pociągnęliśmy, może ta rozmowa była takim wpołowiedrogi do tego, by scenę bihajpową zainaugurować wkrótce gdzie indziej. szkoda tylko, że lublana w styczniu bywa naprawdę zimna… tymczasem dziś na scenie halfwaya przedziwna argentyńska juana molina, przegapienie największe. 35 utworów z maja wprawdzie z lekkim opóźnieniem, jak zawsze polecam przynajmniej pierwszą połowę. z tematów okołobihajpowych, jakiś czas temu trafiłem na taką oto stronkę. ale szczególnie dla bardziej klubowo zorientowanych może być odkrywcza. może i mój najlepszy wywiad choć w sumie nie do końca mój, dlatego się z niego wyciąłem. panowie pociągnęli rozmowę tak, że wystarczyło pilnować dyktafonu i tylko od czasu do czasu stuknąć krzesiwem. dla mnie to było tak naprawdę pierwsze spotkanie ze zbigniewem wodeckim – ostatnim był fenomenalny koncert na off festivalu. i jak sądzę w tym epizodycznym, ale jakoś uroczystym i niezwykle radosnym spotkaniu z artystą przy okazji jego powrotu do porzuconych marzeń nie byłem osamotniony. superową historię podarowali jemu i całej polskiej muzyce popularnej mitch & mitch tym swoim odkryciem i wydobyciem młodego wodeckiego. moretti: czyli gdyby nie „pszczółka maja”… wodecki: byłbym offowym artystą. jak pitchfork dorastał to opisał w swoim niedawnym artykule „bloomberg”. generalnie ton opowieści przypomina artykuły, które pisywaliśmy w okolicach boomu na arcade fire: że z pitchforkiem trzeba się liczyć. wydaje się więc nieco spóźniony, przeczytać jednak nie zaszkodzi. a moją uwagę zwróciły dwie niejako poboczne informacje: – jak szybko pitchfork zaczął zarabiać sensowne pieniądze: już w połowie lat 2000 dostawali z reklam 5 mln dolarów. niezły wynik jak na „dużego bloga”, który dopiero miał osiągnąć mainstreamową rozpoznawalność. polskie serwisy, mimo że u szczytu popularności, walczyły wtedy o zarobienie na koszty serwera. – że liczba czytelników pitchforka stale rośnie: w październiku 2015 roku mieli 2,7 mln odwiedzających, a rok później aż 4,1 mln. chciałbym wiedzieć, z czego ten wzrost wynika: bo raczej nie z docierania do kolejnych fanów ambitnej krytyki muzycznej. tych ostatnio przecież ubywa raczej niż przybywa – ewentualnie wystarcza im facebook? obstawiam raczej poszerzenie bazy dzięki produkcjom wideo czy rozmaitym współpracom. ale jednocześnie po samej stronie pitchforka nie widać specjalnie, żeby przeszli na lifestyle. przyznam, że od dłuższego czasu nie czytuję recenzji pitchforka – ale poziomu chyba też specjalnie nie spłycili? cały tekst pisany jest w kontekście przejęcia pitchforka przez condé nast, czyli wydawcę „new yorkera”, „vanity fair”, „vogue” oraz „wired”. wydaje się, że straszący upadkiem ostatniego bastionu alternatywy też nieco przesadzali. tymczasem przypomniało mi się, że 6 lat temu sam rozmawiałem z naczelnym pitchforka. ciekawie w kontekście bihajpa brzmią te słowa: mój pomysł na pitchfork miał bardzo prostą formułę: wzorcowo realizować zasadniczy obowiązek prasy muzycznej, jakim jest przedstawianie słuchaczom nowych wykonawców. a nie odczekiwanie, co stanie się popularne i relacjonowanie tego po fakcie. 33 utwory z kwietnia gorąco polecam przynajmniej pierwszą połowę. i przy okazji gorąco – a wydawało się, że szkoda wyjeżdżać w środku polskiej wiosny – pozdrawiam z krainy gejsz z iphone’ami. polska muzyka na eksport + wywiad z hańbą! w dzisiejszej „polityce” próbuję podsumować muzyczne sukcesy eksportowe polaków, choć w 12 tysiącach znaków dało się wymienić tylko część nazwisk zasługujących na wymienienie. z tekstu powinna wyłonić się jedna ogólna obserwacja: przełomu jak nie było, tak nie ma, ale zamiast wymarzonej björk mamy rozrastający się (przepraszam) polski plankton muzyczny, który coraz liczniej poczyna sobie coraz śmielej na świecie. i gdy połączyć kropki, wyłania się pewien kształt, rosnąca obecność w obiegu międzynarodowym i świadomości influencerów. punktem wyjścia dla artykułu była hańba!, która w niezwykle wdzięczny sposób organizuje sobie wyjazdy do dalszej i bliższej zagranicy. na papierze zmieściły się tylko fragmenty naszej rozmowy, całość poniżej. zespołowi dziękuję i – duma! * skąd wziął się wyjazd na sxsw? hańba!: zaproszenie na sxsw było po części jednym z owoców nieco już odległej, ale wciąż ważnej sesji dla kexp nagranej w sierpniu 2015 roku. co istotne, z pierwszego, ubiegłorocznego zaproszenia zrezygnowaliśmy na rzecz normalnej, trzytygodniowej trasy w maju i czerwcu. w austin zagraliśmy łącznie na 3 koncertach: dwóch oficjalnych showcase’ach i jednej luźniejszej imprezie organizowanej przez szalonych japończyków z nowego jorku– peelander z. każdy z występów to osobna historia. bez wątpienia najbardziej udany był ten ostatni, w russian house, gdy o 1 w nocy specjalnie dla nas została grubo ponad setka ludzi. coś was w teksasie zaskoczyło? zaskoczenia były dwa, oba niekoniecznie miłe. po pierwsze, za wszystko, dosłownie wszystko – od wypożyczenia backline’u po opaskę dla menedżera – trzeba zapłacić. nawet gdy jest się zaproszonym zespołem. po drugie, na festiwalu odbywającym się w klubach w centrum miasta byliśmy po raz pierwszy i dochodzimy do wniosku, że bardziej odpowiadają nam mniejsze imprezy, takie jak słowacka pohoda, katowicki off czy niewielkie folkowisko. w kontekście takich wyjazdów powraca pytanie: czy to się w ogóle „opłaca”, lecieć tak przez cały świat? zależy, co rozumiemy przez określenie „opłaca”. zresztą w pytaniu zawarłeś niejako odpowiedź, czyli owe „przez cały świat”. nie będąc etatowymi uczestnikami rynku muzycznego, nieco inaczej patrzymy na kwestię wyjazdów i ich dochodowości. dla nas zawsze ważny jest właśnie czynnik krajoznawczy. czyli jeśli tylko mamy szansę (i czas) zboczyć, objechać, spać w ciekawym miejscu – tak robimy. na przykład do austin dotarliśmy przez florydę i nowy orlean. do tego dochodzi mniej lub bardziej świadomie obrana idea diy. sami organizujemy sobie trasy, sami prowadzimy busa, czasem jedynie korzystając z pomocy finansowej, m.in. instytutu adama mickiewicza i wydziału kultury um krakowa. a jak to było z zeszłorocznymi koncertami w usa? i tegorocznymi w europie? jak do nich dochodzi? wszystko zaczyna się od izoldy, naszej impresario, ważnego ogniwa orkiestry zbuntowanej od samego początku jej poważnego funkcjonowania. iza swoim uporem, odpowiednim nastawieniem i entuzjazmem łapie kontakt z kolejnymi organizatorami czy bookerami. potem do akcji wkraczamy my i wspólnie planujemy trasy, szukamy miejsc po drodze, załatwiamy samochód, wysyłamy plakaty. zagraniczne koncerty były dla nas wszystkich sprawą dosyć naturalną. od samego początku próbowaliśmy swoich sił w niedalekiej przecież ostrawie czy związanej partnerskimi więzami z krakowem norymberdze. zeszłoroczne usa zostało „sprowokowane” sesją dla kexp, która natchnęła organizatorów nelsonville music festival w ohio do zaproszenia nas. i co lepsze, do zapłacenia nam godziwie za występ (śmiech). dzięki temu poza świetnym festiwalem i jeszcze lepszymi koncertami, w tym nocną imprezą dla kilkuset osób na polu namiotowym, mogliśmy zaplanować dłuższą trasę po północno-wschodnich stanach. nieocenioną pomocą wykazała się przy tym polska organizacja – the polish mission w orchard lake. i jaki jest cel tego zagranicznego koncertowania? cel jest zawsze ten sam – dotrzeć z naszą muzyczną opowieścią do jak najszerszego grona odbiorców. mimo silnego osadzenia w polskiej historii i oczywiście bariery językowej, jest ona po prostu uniwersalna. podejrzewamy nawet, że właśnie ten mocny kontekst jest czynnikiem uatrakcyjniającym to, co robimy w oczach zagranicznych odbiorców. poza celem czysto artystycznym jest też motywacja nieco bardziej przyziemna, o której już wspomnieliśmy: chęć poznawania świata, zaglądania w ciekawe miejsca. bez hańby! na pewno nie dotarlibyśmy tam, gdzie już byliśmy czy dopiero będziemy. niektórzy polscy artyści „eksportowi” po jakimś czasie rezygnują z karier zagranicznych, czasem dość obiecujących. i wracają do kraju. chyba uznają, że gra nie warta wysiłku. co o tym myślici? wracamy do pierwszych pytań: po co się gra koncerty? jeśli dla kasy i sławy – ok, można i tak, z tym że to nie nasza droga. dlatego między innymi z chęcią wracamy do czech czy słowacji. może to nie jest tak spektakularne, jak lot za atlantyk, i nie zostanie dostrzeżone w mediach ani poważnie potraktowane przez słuchaczy. ale da nam i – mamy nadzieję– słuchaczom sporo radości. i z tego, co się orientujemy, nie jesteśmy osamotnieni w tym podejściu wśród polskich zespołów. poprzedni rok, a nawet ostatnie tygodnie, pozwoliły nam przekonać się, że niektóre festiwale i kluby u południowych sąsiadów – zarówno te duże i z bogatymi sponsorami, jak i te małe w zapomnianych miejscowościach – bywają o wiele lepiej poukładane. zarówno pod kątem czysto organizacyjnym, jak i finansowym. co radzilibyście młodym polskim muzykom, którzy marzą o graniu za granicą? po pierwsze w graniu – nieważne, czy zagranicą, czy w polsce – najważniejsza jest determinacja i pracowitość wszystkich członków zespołu i managera. po prostu trzeba chcieć i próbować. po drugie – język polski nie jest przeszkodą, wręcz przeciwnie. vide wspomniana kzww czy wspaniałe dziewczyny z sutari, które ze swoją wizją słowiańszczyzny zawędrowały już chociażby do brazylii. czy ktoś dla was był inspiracją w kwestii grania na eksport? na folkowym podwórku mamy świetny przykład płynący od kapeli ze wsi warszawa. niezmienny podziw budzi w nas również determinacja z jaką poza polskę ruszyła kiedyś scena metalowa. fajną historię napisała również paprika korps, która jest gwiazdą w finlandii. niestety nie dowiemy się już, jak potoczyłaby się wizja wydającego nas arka marczyńskiego z anteny krzyku, który z mocną reprezentacją polskiej alternatywy nie dotarł do nowego jorku przez wydarzenia 11 września. * odnośnie ostatniego wątku: według skromnych informacji, które udało mi się zdobyć, w trasę po usa mieli we wrześniu 2001 roku wspólnie ruszyć robotobibok, something like elvis oraz dwa inne zespoły (proszę o uzupełnienie). wylecieli z polski 10 września, ale gdy dzień później dolecieli do usa, samolot został zawrócony. wrócili do stanów półtora roku później, ale – jak to ktoś ujął – to były już „gorsze miejsca i gorsza chemia”. fot. ondrej koscik muzyka jako narzędzie? nawet wygórowane oczekiwania estoński festiwal tallinn music week przerósł moje oczekiwania i okazał się fantastycznym doświadczeniem na każdym poziomie. na stronie „polityki” piszę o pozamuzycznych aspektach tego wydarzenia. stały się tak widoczne, zdaniem niektórych wręcz dominujące, że pytają o sens środkowego słowa w nazwie festiwalu. może na wzór mtv należałoby ją skrócić do tmw? podobno niektóre zespoły wręcz obrażają się na myśl, że ich muzyka ma być „narzędziem przemiany” społecznej czy technologicznej; niejako pretekstem do dyskusji na „poważniejsze” tematy. szefowa festiwalu podczas własnego przemówienia tłumaczyła zamysł przewodzącej tegorocznemu festiwalowi grafiki (tej powyżej). jaskrawa czerwień na powierzchni: to muzyka, zabawa, od zawsze i na zawsze podstawa tmw. ale pod spodem kryje się coś głębszego, niekoniecznie wesołego. jak mówiła, zespół festiwalu nie wypruwałby sobie żył, gdyby chodziło „tylko o muzykę”. sam z ciekawością słuchałem takich dyskusji, bo niejako podobny dylemat mamy na bihajpie. miało w nim chodzić tylko o dźwięki, świadomie unikaliśmy stawania po którejś ze stron licznych barykad, ale przecież czasem się nie da. i tych pozamuzycznych wątków jest coraz więcej, to chyba widać też na tym blogu. * wracając do muzyki, takich wykonawców bez wahania zaprosiłbym na własny festiwal muzyczny: • za wokal i najlepszy kower britney – siv jakobsen (norwegia) • za riffy i energię – sheep got waxed (litwa) • za riffy i energię – židrūns (łotwa) • za riffy i energię – žen (chorwacja) • za psychodelię i klimat – mikko joensuu (sweden) • za rap taki, że nie trzeba rozumieć – daf (estonia) zabawna sytuacja z tymi ostatnimi. po koncercie zaczepiłem siedzącą obok parę, która była równie wpatrzona w tego kolesia, jak ja. „o czym on rapował?!” – pytam. „a nie wiemy – odparli. – jesteśmy z finlandii”. widziałem też oba koncerty duetu maarja nuut – hendrik kaljujärv, czyli wokale plus elektronika. towarzysz wiele jej nie ubogacił, ale też specjalnie nie przeszkadzał. już się tu kiedyś maarją zachwycałem, więc powiem tylko, że pozostaje moją ulubioną istotą pozaziemską. następne © 2017 - ziemianiczyja.pl projekt i wykonanie: buszewski.com


Here you find all texts from your page as Google (googlebot) and others search engines seen it.

Words density analysis:

Numbers of all words: 2347

One word

Two words phrases

Three words phrases

nie - 6.26% (147)
czy - 2.13% (50)
ani - 1.96% (46)
jak - 1.53% (36)
się - 1.49% (35)
- 1.45% (34)
że - 1.41% (33)
- 1.24% (29)
ale - 1.02% (24)
tak - 0.89% (21)
jest - 0.85% (20)
tego - 0.68% (16)
był - 0.68% (16)
pod - 0.68% (16)
gra - 0.64% (15)
tym - 0.64% (15)
- 0.64% (15)
dla - 0.64% (15)
przy - 0.6% (14)
nic - 0.6% (14)
2015 - 0.6% (14)
sam - 0.55% (13)
owe - 0.55% (13)
nas - 0.55% (13)
czas - 0.51% (12)
polski - 0.51% (12)
ich - 0.51% (12)
2010 - 0.51% (12)
2011 - 0.51% (12)
2009 - 0.51% (12)
maj - 0.51% (12)
2014 - 0.51% (12)
2012 - 0.51% (12)
2013 - 0.51% (12)
tylko - 0.47% (11)
festiwal - 0.43% (10)
2016 - 0.43% (10)
ona - 0.38% (9)
które - 0.38% (9)
lipiec - 0.38% (9)
pitchfork - 0.38% (9)
czerwiec - 0.38% (9)
kwiecień - 0.38% (9)
luty - 0.38% (9)
marzec - 0.38% (9)
styczeń - 0.38% (9)
przez - 0.38% (9)
lub - 0.34% (8)
dzień - 0.34% (8)
koncert - 0.34% (8)
wrzesień - 0.34% (8)
listopad - 0.34% (8)
2017 - 0.34% (8)
sierpień - 0.34% (8)
rok - 0.34% (8)
jako - 0.34% (8)
październik - 0.34% (8)
poza - 0.34% (8)
gdy - 0.34% (8)
już - 0.34% (8)
raz - 0.3% (7)
mnie - 0.3% (7)
też - 0.3% (7)
chodzi - 0.3% (7)
grudzień - 0.3% (7)
iza - 0.3% (7)
roku - 0.26% (6)
może - 0.26% (6)
łowi - 0.26% (6)
zawsze - 0.26% (6)
nam - 0.26% (6)
chyba - 0.26% (6)
bardziej - 0.26% (6)
- 0.26% (6)
jaki - 0.26% (6)
ten - 0.26% (6)
halfway - 0.26% (6)
lat - 0.26% (6)
miejsc - 0.26% (6)
pitchforka - 0.21% (5)
oto - 0.21% (5)
oraz - 0.21% (5)
bywa - 0.21% (5)
sobie - 0.21% (5)
między - 0.21% (5)
polskie - 0.21% (5)
czasem - 0.21% (5)
mamy - 0.21% (5)
mniej - 0.21% (5)
który - 0.21% (5)
nieco - 0.21% (5)
czyli - 0.21% (5)
usa - 0.21% (5)
stron - 0.17% (4)
eksport - 0.17% (4)
muzyczne - 0.17% (4)
się, - 0.17% (4)
music - 0.17% (4)
niejako - 0.17% (4)
trzeba - 0.17% (4)
tekst - 0.17% (4)
gdyby - 0.17% (4)
pierwsze - 0.17% (4)
raczej - 0.17% (4)
było - 0.17% (4)
muzyka - 0.17% (4)
wyjazd - 0.17% (4)
nawet - 0.17% (4)
więc - 0.17% (4)
festiwalu - 0.17% (4)
choć - 0.17% (4)
słowa - 0.17% (4)
jeśli - 0.17% (4)
off - 0.17% (4)
polskiej - 0.17% (4)
ostatnie - 0.17% (4)
specjalnie - 0.17% (4)
nim - 0.17% (4)
oba - 0.17% (4)
która - 0.17% (4)
później - 0.13% (3)
mln - 0.13% (3)
„o - 0.13% (3)
riffy - 0.13% (3)
energię - 0.13% (3)
były - 0.13% (3)
festival - 0.13% (3)
sił - 0.13% (3)
koncerty - 0.13% (3)
dochodzi - 0.13% (3)
cel - 0.13% (3)
został - 0.13% (3)
wręcz - 0.13% (3)
poważnie - 0.13% (3)
świetny - 0.13% (3)
ok, - 0.13% (3)
takich - 0.13% (3)
pierwszy - 0.13% (3)
kontekście - 0.13% (3)
wykonawców - 0.13% (3)
cały - 0.13% (3)
równie - 0.13% (3)
dało - 0.13% (3)
coraz - 0.13% (3)
wszystko - 0.13% (3)
bez - 0.13% (3)
trasy - 0.13% (3)
rzecz - 0.13% (3)
przecież - 0.13% (3)
miał - 0.13% (3)
okazji - 0.13% (3)
niezwykle - 0.13% (3)
jesteśmy - 0.13% (3)
połowę - 0.13% (3)
tak, - 0.13% (3)
była - 0.13% (3)
być - 0.13% (3)
temu - 0.13% (3)
przegapienie - 0.13% (3)
tego, - 0.13% (3)
pierwszą - 0.13% (3)
przynajmniej - 0.13% (3)
którzy - 0.13% (3)
wiele - 0.13% (3)
dopiero - 0.13% (3)
nowy - 0.13% (3)
polska - 0.13% (3)
dyskusji - 0.13% (3)
gorąco - 0.13% (3)
polecam - 0.13% (3)
festiwale - 0.13% (3)
polskim - 0.13% (3)
mój - 0.13% (3)
połowie - 0.13% (3)
dlatego - 0.13% (3)
niego - 0.13% (3)
swoim - 0.13% (3)
czasu - 0.13% (3)
ton - 0.13% (3)
wywiad - 0.13% (3)
wszystkich - 0.09% (2)
letnie - 0.09% (2)
wynik - 0.09% (2)
historię - 0.09% (2)
lot - 0.09% (2)
wracamy - 0.09% (2)
pewno - 0.09% (2)
niektóre - 0.09% (2)
zarówno - 0.09% (2)
graniu - 0.09% (2)
determinacja - 0.09% (2)
muzyki - 0.09% (2)
mimo - 0.09% (2)
duże - 0.09% (2)
bywają - 0.09% (2)
najbardziej - 0.09% (2)
wracają - 0.09% (2)
planu - 0.09% (2)
według - 0.09% (2)
odbiorców. - 0.09% (2)
artystą - 0.09% (2)
trasę - 0.09% (2)
występ - 0.09% (2)
osób - 0.09% (2)
jakie - 0.09% (2)
prostu - 0.09% (2)
której - 0.09% (2)
beehype - 0.09% (2)
drugie - 0.09% (2)
czysto - 0.09% (2)
robimy - 0.09% (2)
zagranicznych - 0.09% (2)
utwory - 0.09% (2)
ktoś - 0.09% (2)
wokal - 0.09% (2)
moją - 0.09% (2)
niczyja - 0.09% (2)
dwie - 0.09% (2)
bardzo - 0.09% (2)
zależy - 0.09% (2)
opowieści - 0.09% (2)
got - 0.09% (2)
rap - 0.09% (2)
„a - 0.09% (2)
wiemy - 0.09% (2)
widziałem - 0.09% (2)
artykuły - 0.09% (2)
ja. - 0.09% (2)
tymi - 0.09% (2)
ziemia - 0.09% (2)
universal - 0.09% (2)
sens - 0.09% (2)
jorku - 0.09% (2)
wydarzenia - 0.09% (2)
dwa - 0.09% (2)
kiedyś - 0.09% (2)
również - 0.09% (2)
mitch - 0.09% (2)
zagraniczne - 0.09% (2)
zespoły - 0.09% (2)
jan - 0.09% (2)
zeszłoroczne - 0.09% (2)
pozamuzycznych - 0.09% (2)
oczekiwania - 0.09% (2)
miejsca - 0.09% (2)
usa, - 0.09% (2)
to, - 0.09% (2)
język - 0.09% (2)
mieli - 0.09% (2)
skąd - 0.09% (2)
tych - 0.09% (2)
sxsw - 0.09% (2)
naszej - 0.09% (2)
organizuje - 0.09% (2)
gdzie - 0.09% (2)
takim - 0.09% (2)
kexp - 0.09% (2)
zaproszenia - 0.09% (2)
każdy - 0.09% (2)
scena - 0.09% (2)
czym - 0.09% (2)
nowego - 0.09% (2)
austin - 0.09% (2)
poważniej - 0.09% (2)
zeszłorocznym - 0.09% (2)
szkoda - 0.09% (2)
jedna - 0.09% (2)
maja - 0.09% (2)
utworów - 0.09% (2)
ostatniego - 0.09% (2)
połowę. - 0.09% (2)
dzięki - 0.09% (2)
najlepszy - 0.09% (2)
stronie - 0.09% (2)
alternatywy - 0.09% (2)
jakim - 0.09% (2)
tymczasem - 0.09% (2)
naprawdę - 0.09% (2)
tylko, - 0.09% (2)
niż - 0.09% (2)
popularne - 0.09% (2)
słuchaczom - 0.09% (2)
stanie - 0.09% (2)
coś - 0.09% (2)
was - 0.09% (2)
pociągnęli - 0.09% (2)
świadomie - 0.09% (2)
sami - 0.09% (2)
wydaje - 0.09% (2)
drogi - 0.09% (2)
ciekawym - 0.09% (2)
przykład - 0.09% (2)
trasy, - 0.09% (2)
koncertami - 0.09% (2)
jej - 0.09% (2)
widać - 0.09% (2)
wspólnie - 0.09% (2)
początku - 0.09% (2)
samego - 0.09% (2)
nich - 0.09% (2)
ważnego - 0.09% (2)
moim - 0.09% (2)
czynnik - 0.09% (2)
także - 0.09% (2)
resztą - 0.09% (2)
miasta - 0.09% (2)
będą - 0.09% (2)
niekoniecznie - 0.09% (2)
wdzięczny - 0.09% (2)
kolejnym - 0.09% (2)
byliśmy - 0.09% (2)
pomiędzy - 0.09% (2)
przegapieniem - 0.09% (2)
właśnie - 0.09% (2)
prawdopodobnie - 0.09% (2)
wyjazdów - 0.09% (2)
czego - 0.09% (2)
edycji - 0.09% (2)
ostatnim - 0.09% (2)
się w - 0.26% (6)
• za - 0.26% (6)
się, że - 0.17% (4)
się z - 0.13% (3)
nie jest - 0.13% (3)
w kontekście - 0.13% (3)
dla nas - 0.13% (3)
tylko o - 0.13% (3)
riffy i - 0.13% (3)
jest w - 0.13% (3)
energię – - 0.13% (3)
przynajmniej pierwszą - 0.13% (3)
to, co - 0.09% (2)
wracamy do - 0.09% (2)
od samego - 0.09% (2)
na pewno - 0.09% (2)
po prostu - 0.09% (2)
które ze - 0.09% (2)
nowego jorku - 0.09% (2)
specjalnie nie - 0.09% (2)
po drugie - 0.09% (2)
do tego - 0.09% (2)
co się - 0.09% (2)
po pierwsze - 0.09% (2)
to nie - 0.09% (2)
dla kexp - 0.09% (2)
tylko, że - 0.09% (2)
zawsze polecam - 0.09% (2)
choć w - 0.09% (2)
się na - 0.09% (2)
jak zawsze - 0.09% (2)
i jeśli - 0.09% (2)
utwory z - 0.09% (2)
i tylko - 0.09% (2)
to było - 0.09% (2)
też specjalnie - 0.09% (2)
33 utwory - 0.09% (2)
- ziemia - 0.09% (2)
2015 roku - 0.09% (2)
już w - 0.09% (2)
przy okazji - 0.09% (2)
– jak - 0.09% (2)
– od - 0.09% (2)
riffy i energię - 0.13% (3)
za riffy i - 0.13% (3)
też specjalnie nie - 0.09% (2)
na pewno nie - 0.09% (2)
od samego początku - 0.09% (2)
polecam przynajmniej pierwszą - 0.09% (2)
33 utwory z - 0.09% (2)
przynajmniej pierwszą połowę. - 0.09% (2)
jak zawsze polecam - 0.09% (2)

Here you can find chart of all your popular one, two and three word phrases. Google and others search engines means your page is about words you use frequently.

Copyright © 2015-2016 hupso.pl. All rights reserved. FB | +G | Twitter

Hupso.pl jest serwisem internetowym, w którym jednym kliknieciem możesz szybko i łatwo sprawdź stronę www pod kątem SEO. Oferujemy darmowe pozycjonowanie stron internetowych oraz wycena domen i stron internetowych. Prowadzimy ranking polskich stron internetowych oraz ranking stron alexa.